You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135275
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFrancisco, Maloa de Fatima-
dc.contributor.authorVenditti Júnior, Rubens-
dc.date.accessioned2016-03-02T13:00:28Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:32:17Z-
dc.date.available2016-03-02T13:00:28Z-
dc.date.available2016-10-25T21:32:17Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www.fontouraeditora.com.br/periodico/vol-12/Vol12n1-2013/artigos_Vol12n1-2013.htm-
dc.identifier.citationColeção Pesquisa em Educação Física, v. 12, n. 1, p. 117-126, 2013.-
dc.identifier.issn1981-4313-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135275-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135275-
dc.description.abstractThis study aimed to comprehend the expectancies and realities in Adapted Motor Activities (AMA), of physical education (PE) professionals, public administration inside special institutions of people with disabilities (PwD), families of addicted people with disabilities and independent people with disabilities, living in Muzambinho City/MG/ Brazil, comparing the reality and expectation of EFA in non formal contexts. Participants were selected using criteria related to the central subjects of this research (PwD), totaling 26 individuals. Data were collected through interviews with audio recording and full transcription. It was found that the reality of APE has been moving in opposite ways than expectations, especially regarding the inclusion in non – formal contexts, starting the needing of reflections and discussions to acting in AMA and PE.en
dc.description.abstractEste estudo teve por objetivo compreender as expectativas e realidades na atuação em Atividade Motora Adaptada (AMA) dos profissionais das áreas de Educação Física (EF), da administração pública das instituições especiais de atendimento às pessoas com deficiência (PcDs), familiares de PcDs dependentes e pelas PcDs independentes, residentes em Muzambinho/MG, comparando assim as expectativas e realidades da EFA em contextos não formais, sob estas diversas perspectivas de envolvimento. Os participantes foram selecionados por critérios relacionados aos sujeitos com deficiência destacados na pesquisa, totalizando 26 indivíduos. Os dados foram coletados através de entrevista com gravação em áudio e transcrição na íntegra. Foi verificado que a realidade da EFA atualmente se contrapõe às expectativas, principalmente no que tange à inclusão das PcDs nos contextos não formais, deflagrando a necessidade de reflexões e discussões para a atuação profissional em AMA e EF.pt
dc.format.extent117-126-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectPhysical educationen
dc.subjectAdapted motor activityen
dc.subjectPeople with disabilitiesen
dc.subjectInclusionen
dc.subjectTeachingen
dc.subjectAtividade motora adaptadapt
dc.subjectPessoa com deficiênciapt
dc.subjectInclusãopt
dc.subjectAtuação profissionalpt
dc.titleO profissional de educação física adaptada em contextos não formais: expectativas e realidades em diferentes perspectivaspt
dc.title.alternativeAdapted physical education teacher in non-formal contexts: expectations and realities through different perspectivesen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionInstituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Sul de Minas (IFSULDEMINAS)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação Física, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Engº Luiz Edmundo Carrijo Coube, s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação Física, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Engº Luiz Edmundo Carrijo Coube, s/n, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofColeção Pesquisa em Educação Física-
dc.identifier.lattes5024374872735878-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.