You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135280
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGonçalves Júnior, Luiz-
dc.contributor.authorLemos, Fábio Ricardo Mizuno-
dc.contributor.authorCorrêa, Denise Aparecida-
dc.date.accessioned2016-03-02T13:00:29Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:32:18Z-
dc.date.available2016-03-02T13:00:29Z-
dc.date.available2016-10-25T21:32:18Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://claretianobt.com.br/revista/gLpDPDfwf-
dc.identifier.citationRevista Educação, v. 3, n. 1, p. 9-30, 2013.-
dc.identifier.issn2237-6011-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135280-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135280-
dc.description.abstractThe frequent distortion of the teacher education in Physical Education, associating it with technical and sporting aspects, motivated us to initiate a study aimed at understanding the reasons for this misperception. For this, we performed a theoretical study, based on professional formation in Physical Education in Brazil, together with empirical research, located in the lived experience in a training course for teachers of Physical Education. Thus, the views of the students about the reasons for the choice of course, collected in on a questionnaire and literature review, we show the context of lack of choice, rather than a professional identification.en
dc.description.abstractA frequente descaracterização da Licenciatura em Educação Física, associando-a aspectos técnico-esportivos e de treinamento nos motivou a iniciar um estudo que teve como objetivo a compreensão dos motivos para essa percepção equivocada. Para tal, realizamos um estudo teórico, a partir da temática da formação profissional em Educação Física no Brasil, juntamente com uma pesquisa empírica, situada na experiência vivenciada em um curso de formação de professores de Educação Física. Assim, a partir de relatos discentes, coletados com o uso de questionário, sobre as motivações para a escolha do curso e da revisão de literatura, pudemos sinalizar um panorama da problemática indicada, que apontou para a falta de opção, em detrimento de uma identificação profissional.pt
dc.format.extent9-30-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectTeacher formationen
dc.subjectPhysical Educationen
dc.subjectProfessional choiceen
dc.subjectLicenciaturapt
dc.subjectEducação Físicapt
dc.subjectEscolha profissionalpt
dc.titleMotivações para a (falta de) escolha pela Licenciatura em Educação Físicapt
dc.title.alternativeMotivations for the choice (or lack of choice) by the teacher formation in physical educationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de São Carlos (UFSCar)-
dc.contributor.institutionClaretiano Centro Universitário-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Federal de São Carlos (UFSCar)-
dc.description.affiliationClaretiano Centro Universitário-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação Física, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube, s/n°, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação Física, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube, s/n°, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofRevista Educação-
dc.identifier.lattes7114759404153218-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.