You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135329
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorParente, Andrela Garibaldi-
dc.contributor.authorTeixeira, Odete Pacubi Baierl-
dc.contributor.authorSaboia, Tiago Corrêa-
dc.date.accessioned2016-03-02T13:00:41Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:32:25Z-
dc.date.available2016-03-02T13:00:41Z-
dc.date.available2016-10-25T21:32:25Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://if.ufmt.br/eenci/main/artigos/openAbstract.php?idArtigo=212-
dc.identifier.citationExperiências em Ensino de Ciências, v. 8, n. 2, p. 1-15, 2013.-
dc.identifier.issn1982-2413-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135329-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135329-
dc.description.abstractThe investigative practice as science teaching activity is recognized as an alternative to the learning improvement of science, becoming a perspective of work for teachers. This article arose from a study about the teachers formation process in the scope of investigative practices, conducted with trainee teachers of the Science Club of the Federal University of Pará - UFPA and students of basic education in public schools in Belém city, in order to discuss the theoretical-practical relationship in the planning of an investigative activity. In this process, some episodes indicate the necessity of such relationship, because in its absence the planning process shows itself to be questionable. Our analysis shows the importance of considering the theoretical context to conceive the planning and decisions regarding the conduction of the investigative practices, and oriented to a theoretical or practical goal.en
dc.description.abstractA investigação como prática do ensino, reconhecida como uma alternativa para a melhoria da aprendizagem em ciências, tem se tornado uma perspectiva de trabalho do professor. Este artigo originou-se de um estudo sobre o processo de formação de professores no âmbito de práticas investigativas, realizado com professores-estagiários do Clube de Ciências da UFPA e estudantes da educação básica da rede pública de ensino de Belém, para discutir a relação teórico-prática na construção do planejamento de uma investigação. Indicamos nesse processo episódios que trazem indícios da necessidade dessa relação, pois na sua ausência o processo de planejamento se revela questionável. Nossas análises mostram a importância de considerar o contexto teórico para conceber o planejamento e tomar decisões sobre a condução da investigação, esteja esta voltada para um objetivo teórico ou prático.pt
dc.format.extent1-15-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectInvestigative practiceen
dc.subjectTeachers formationen
dc.subjectScience cluben
dc.subjectInvestigaçãopt
dc.subjectFormação de professorespt
dc.subjectClube de ciênciaspt
dc.titleA quantidade de milho influencia na proliferação de gorgulho? aspectos teóricos que subsidiam o processo de construção de dados de uma investigaçãopt
dc.title.alternativeDoes the maize amount influences the weevil proliferation? Theoretical aspects that support the process of building data in a researchen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Física e Química, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, Guaratinguetá, Av. Ariberto P. Cunha, 333, Pedregulho, CEP 12500000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Física e Química, Faculdade de Engenharia de Guaratinguetá, Guaratinguetá, Av. Ariberto P. Cunha, 333, Pedregulho, CEP 12500000, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofExperiências em Ensino de Ciências-
dc.identifier.lattes5522313924832520-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.