Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135330
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Médola, Ana Sílvia Lopes Davi | - |
dc.contributor.author | Caldas, Carlos Henrique Sabino | - |
dc.date.accessioned | 2016-03-02T13:00:42Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T21:32:25Z | - |
dc.date.available | 2016-03-02T13:00:42Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T21:32:25Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier | http://revistacmc.espm.br/index.php/revistacmc/article/view/325 | - |
dc.identifier.citation | Comunicação, Mídia e Consumo, v. 10, n. 29, p. 121-141, 2013. | - |
dc.identifier.issn | 1806-4981 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/135330 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135330 | - |
dc.description.abstract | The article discusses the changes in the relations between communi- cation and forms of consumption of the video formats guided by new interactive content and enabled by the digital technologies of contemporary medias. In light of sociosemiotics by Eric Landowski, regimes of meaning and interaction in the fruition process present in the music video The Time/Dirty Bit, of Black Eyed Peas, and the respective application for mobile devices BEP 360 are discussed. | en |
dc.description.abstract | El artículo analiza los cambios en las relaciones de comunicación y formas de consumo de los formatos de videoclip guiados por el contenido de esta nueva página interactiva y habilitadas por las tecnologías digitales de los medios de comunicación contemporáneos. A la luz de sociosemiótica de Eric Landowski, se analizan los regímenes de sentido y de la interacción en el presente proceso de realización en el videoclip The Time/Dirty Bit, da banda Black Eyed Peas, y la respectiva aplicación para dispositivos móviles BEP 360. | es |
dc.description.abstract | O artigo discute as mudanças nas relações de comunicação e formas de consumo do videoclipe em novos formatos, pautados pelos conteúdos interativos e possibilitados por tecnologias digitais das mídias contemporâneas. À luz da sociossemiótica de Eric Landowski, são analisados os regimes de sentido e interação no processo de fruição do videoclipe The Time/Dirty Bit, da banda Black Eyed Peas, e seu aplicativo interativo para dispositivos móveis BEP 360. | pt |
dc.format.extent | 121-141 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Videoclipe | pt |
dc.subject | Convergência | pt |
dc.subject | Interação | pt |
dc.subject | Dispositivos Móveis | pt |
dc.subject | Semiótica | pt |
dc.title | Videoclipe em ambiente de convergência midiática: regimes de sentido e interação | pt |
dc.title.alternative | The music video in an environment of media convergence: regimes of meaning and interaction | en |
dc.title.alternative | El videoclips en un entorno de convergencia de los medios: los regímenes de sentido y de la interacción | es |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av. Luiz Edmundo Carrijo Coube, s/n - Depto. de Comunicação Social, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av. Luiz Edmundo Carrijo Coube, s/n - Depto. de Comunicação Social, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil | - |
dc.identifier.doi | 10.18568/1983-7070.1029121-141 | - |
dc.rights.accessRights | Acesso restrito | - |
dc.relation.ispartof | Comunicação, Mídia e Consumo | - |
dc.identifier.lattes | 4868421701118971 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.