You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135419
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlbino, João Pedro-
dc.contributor.authorRibeiro, Carlos Eduardo da Trindade-
dc.contributor.authorTeixeira, Alexandre Navarro-
dc.contributor.authorCampana, Edriano Carlos-
dc.date.accessioned2016-03-02T13:02:40Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:32:38Z-
dc.date.available2016-03-02T13:02:40Z-
dc.date.available2016-10-25T21:32:38Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://retec.fatecourinhos.edu.br/index.php/retec/article/view/149-
dc.identifier.citationRETEC. Revista de Tecnologias, v. 6, n. 1, p. 53-61, 2014.-
dc.identifier.issn1806-0323-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135419-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135419-
dc.description.abstractAs technology is more and more present within the organizations, the management of knowledge has become essential to an effective management. This article deals with the inseparable relation that exists in between knowledge management, practice communities and the social networks. The analysis over this relation allows us to observe how the Information and Communication Technologies facilitated the access, the information sharing and distribution within the organizations. By this, we highlighted the applicability in the social networks of three applications of Facebook, which can be used as tools in practice communities. This way, these tools are also developed for different technological platforms, which will allow a major interaction between the organizations and their workers, partners and even their clients. Therefore the responsible usage of these technologies and of the data generated by these tools can provide a better quality on the organizational knowledge management.en
dc.description.abstractAssim como as tecnologias estão cada vez mais presentes nas organizações, a gestão do conhecimento passou a ter um papel fundamental para uma gestão eficaz. O presente artigo trata da relação indissociável que existe entre gestão do conhecimento, comunidades de prática e as redes sociais. A análise dessa relação permite observar como as Tecnologias de Informação e Comunicação facilitaram o acesso, o compartilhamento e a distribuição das informações nas organizações. Com isso, destacamos a aplicabilidade nas redes sociais de três aplicativos do Facebook, os quais podem ser utilizados como ferramentas em comunidades de prática. Sendo assim, essas ferramentas também serão desenvolvidas para diferentes plataformas tecnológicas, que permitirá uma interação maior entre organizações e seus colaboradores, parceiros e inclusive seus clientes. Portanto a utilização responsável dessas tecnologias e dos dados gerados por estas ferramentas podem proporcionar uma melhor qualidade na gestão do conhecimento organizacional.pt
dc.format.extent53-61-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectKnowledge managementen
dc.subjectSocial networksen
dc.subjectCommunities of practiceen
dc.subjectGestão do conhecimentopt
dc.subjectRedes sociaispt
dc.subjectComunidades de práticapt
dc.titleGestão do conhecimento e comunidades de prática um enfoque à partir das TICSpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Computação, Faculdade de Ciências de Bauru-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1806-0323-2014-06-01-53-61.pdf-
dc.relation.ispartofRETEC. Revista de Tecnologias-
dc.identifier.lattes9638407992652406-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.