You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135426
Title: 
A escola, os professores e a inovação educacional
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2358-1840
Abstract: 
  • The purpose of this essay is to reflect on the quality of the school and psychosocial aspects involved in the assimilation of educational innovations by teachers in their teaching practices.Innovations cause resistance which endanger the goals of improving education outcomes. This makes the possibilities of basic schooling fail, preventing contribute to the transformation of living conditions of the working classes.
  • Este estudo tem como objetivo refletir sobre a qualidade da escola e aspectos psicossociais envolvidos na assimilação de inovações educacionais pelos professores nas suas práticas pedagógicas. As inovações, em geral, suscitam resistências que colocam em risco os objetivos de melhoria dos resultados do ensino, sobretudo, levando ao fracasso as possibilidades da escolarização básica contribuir para as transformações das condições de vida das classes populares.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Perspectivas em Diálogo: Revista de Educação e Sociedade, v. 1, n. 2, p. 50-59, 2014.
Time Duration: 
50-59
Keywords: 
  • Educational innovation
  • Social transformation
  • Resistance to change
  • Inovação educacional
  • Transformação social
  • Resistência a mudança
Source: 
http://www.seer.ufms.br/index.php/persdia
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/135426
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.