You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135426
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZanata, Eliana Marques-
dc.contributor.authorMarques, Antonio Francisco-
dc.date.accessioned2016-03-02T13:02:41Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:32:39Z-
dc.date.available2016-03-02T13:02:41Z-
dc.date.available2016-10-25T21:32:39Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://www.seer.ufms.br/index.php/persdia-
dc.identifier.citationPerspectivas em Diálogo: Revista de Educação e Sociedade, v. 1, n. 2, p. 50-59, 2014.-
dc.identifier.issn2358-1840-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135426-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135426-
dc.description.abstractThe purpose of this essay is to reflect on the quality of the school and psychosocial aspects involved in the assimilation of educational innovations by teachers in their teaching practices.Innovations cause resistance which endanger the goals of improving education outcomes. This makes the possibilities of basic schooling fail, preventing contribute to the transformation of living conditions of the working classes.en
dc.description.abstractEste estudo tem como objetivo refletir sobre a qualidade da escola e aspectos psicossociais envolvidos na assimilação de inovações educacionais pelos professores nas suas práticas pedagógicas. As inovações, em geral, suscitam resistências que colocam em risco os objetivos de melhoria dos resultados do ensino, sobretudo, levando ao fracasso as possibilidades da escolarização básica contribuir para as transformações das condições de vida das classes populares.pt
dc.format.extent50-59-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEducational innovationen
dc.subjectSocial transformationen
dc.subjectResistance to changeen
dc.subjectInovação educacionalpt
dc.subjectTransformação socialpt
dc.subjectResistência a mudançapt
dc.titleA escola, os professores e a inovação educacionalpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2358-1840-2014-01-02-50-59.pdf-
dc.relation.ispartofPerspectivas em Diálogo: Revista de Educação e Sociedade-
dc.identifier.lattes9922726706308603-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.