You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135429
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorProença, Marcelo Carlos de-
dc.contributor.authorPirola, Nelson Antonio-
dc.date.accessioned2016-03-02T13:02:42Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:32:39Z-
dc.date.available2016-03-02T13:02:42Z-
dc.date.available2016-10-25T21:32:39Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.5007/1981-1322.2014v9n1p119-
dc.identifier.citationRevemat : Revista Eletrônica de Educação Matemática, v. 9, n. 1, p. 119, 2014.-
dc.identifier.issn1981-1322-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135429-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135429-
dc.description.abstractThe aim was to investigate the difficulties and limits of four future mathematics teachers to conduct classes in regencies approach of problem solving. Based on participation in a course this approach, undergraduates elaborated three didactic sequences, which were taught by the activity of conducting classroom discipline Supervised Curricular Training. After this work, participated in an individual interview to report what had developed in classroom. The results showed difficulties in the following aspects: in the elaboration of didactic sequences; in providing an environment for discussion of resolution strategies students. Furthermore, the data analysis showed limits related: the lack of space at the school teacher to allow implementation of lessons developed; lack of basic mathematical knowledge of the students.en
dc.description.abstractO objetivo foi o de investigar as dificuldades e os limites de quatro futuros professores de Matemática para realizar regências de aulas na abordagem da resolução de problemas. Com base na participação em um curso nessa abordagem, os licenciandos elaboraram três sequências didáticas, as quais foram ministradas por meio da atividade de regência de aula da disciplina de Estágio Curricular Supervisionado. Após esse trabalho, participaram de uma entrevista individual para relatar o que tinham desenvolvido nas aulas. Os resultados mostraram dificuldades nos seguintes aspectos: na elaboração das sequências didáticas; em propiciar um ambiente de discussão das estratégias de resolução dos alunos. Além disso, a análise dos dados mostrou limites relacionados: à falta de espaço pelo professor da escola para permitir a realização das aulas elaboradas; à falta de conhecimentos matemáticos básicos dos alunos da escola.pt
dc.format.extent119-131-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectDegree in mathematicsen
dc.subjectProblem solvingen
dc.subjectInitial teacher educationen
dc.subjectSupervised curricular trainingen
dc.subjectTeaching of mathematicsen
dc.subjectLicenciatura em matemáticapt
dc.subjectEnsino de matemáticapt
dc.subjectResolução de problemaspt
dc.subjectFormação inicialpt
dc.subjectEstágio curricular supervisionadopt
dc.titleA resolução de problemas no contexto do estágio curricular supervisionado: dificuldades e limites de licenciandos em matemáticapt
dc.title.alternativeProblem solving in the context of curricular supervised training: difficulties and limits of undergraduates in mathematicsen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências de Bauru-
dc.identifier.doi10.5007/1981-1322.2014v9n1p119-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1981-1322-2014-09-01-119-138.pdf-
dc.relation.ispartofRevemat : Revista Eletrônica de Educação Matemática-
dc.identifier.lattes9350885456287046-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.