Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135505
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Casadei, Eliza Bachega | - |
dc.date.accessioned | 2016-03-02T13:03:05Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T21:32:50Z | - |
dc.date.available | 2016-03-02T13:03:05Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T21:32:50Z | - |
dc.date.issued | 2014 | - |
dc.identifier | http://revista.ibict.br/liinc/index.php/liinc/article/view/630 | - |
dc.identifier.citation | Liinc em Revista, v. 10, n. 1, p. 273-284, 2014. | - |
dc.identifier.issn | 1808-3536 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/135505 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135505 | - |
dc.description.abstract | Given that the choices involved in the selection of compositional techniques in photography are mediated by values, this article aims to analyze the compositional techniques of photographs published by photojournalistic online albums during the protests of June 2013 in Brazil. These albums feature professional and amateur photographs considered "the best" of this event and, interestingly, the chosen photographs have several composition techniques in common. We will examine these images from the perspective of significant effects that these techniques engender with the objective of examining the meanings that were attributed to that event in those albums. | en |
dc.description.abstract | Uma vez que o conjunto de escolhas envolvido na seleção das técnicas composicionais de uma fotografia é mediado por universos de valores, o objetivo do artigo é analisar as técnicas composicionais das fotografias publicadas por álbuns fotojornalísticos online sobre os protestos de junho de 2013. Esses álbuns apresentam fotografias de profissionais e amadores consideradas as melhores desse evento e, curiosamente, as fotografias escolhidas possuem várias técnicas de composição em comum. Nós iremos analisar essas imagens sob a perspectiva dos efeitos de sentido que as técnicas de composição engendram para entrever quais foram as significações urdidas a esse acontecimento nesses espaços. | pt |
dc.format.extent | 273-284 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Photojournalism | en |
dc.subject | Protests | en |
dc.subject | Composition techniques | en |
dc.subject | Sense Production | en |
dc.subject | Narratives. | en |
dc.subject | Fotojornalismo | pt |
dc.subject | Protestos | pt |
dc.subject | Técnicas de composição | pt |
dc.subject | Produção de sentido | pt |
dc.subject | Narrativas | pt |
dc.title | Os álbuns fotojornalísticos online e a construção do acontecimento: atribuições de sentido a partir da composição imagética dos protestos de junho | pt |
dc.title.alternative | Photojournalistic online albums and the construction of an event: attributions of meaning by image composition in Rio protests | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru - Departamento de Comunicação Social, Bauru, Avenida Engenheiro Luiz Edmundo Carrijo Coube, Núcleo Residencial Presidente Geisel, CEP 17033360, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru - Departamento de Comunicação Social, Bauru, Avenida Engenheiro Luiz Edmundo Carrijo Coube, Núcleo Residencial Presidente Geisel, CEP 17033360, SP, Brasil | - |
dc.identifier.doi | 10.18225/liinc.v10i1.630 | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN1808-3536-2014-10-01-273-284.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Liinc em Revista | - |
dc.identifier.lattes | 6547895943001454 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.