You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135536
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBelda, Francisco Rolfsen-
dc.contributor.authorLima, Matheus Monteiro de-
dc.contributor.authorLima, Felippe-
dc.date.accessioned2016-03-02T13:03:12Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:32:54Z-
dc.date.available2016-03-02T13:03:12Z-
dc.date.available2016-10-25T21:32:54Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://periodicos.ufpb.br/ojs2/index.php/tematica/article/view/18936-
dc.identifier.citationTemática, v. 10, n. 3, p. 1-16, 2014.-
dc.identifier.issn1807-8931-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135536-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135536-
dc.description.abstractThe audiovisual market carefully observes a tendency in television consumption habit: viewers are increasingly watching television content while surfing the internet through mobile devices like tablets, smartphones and laptops. Known as second screen, viewers interact simultaneously across these devices, sharing information about the programming on social networks, seeking additional information about the contents well aired, in addition to being likely to purchase products and services on platforms of mobile-commerce persuaded by the scheduling of programming through commercials. Given this, the aim of this article is to propose and prototyping an application visually in second screen with emphasis on business model with possible application on TV Unesp, where the viewer to interact with the programming through the application is exposed to previously scheduled ads, links to mobile-commerce and posts indicating purchase suggestions.en
dc.description.abstractO mercado audiovisual observa atentamente uma tendência no hábito de consumo da televisão: os telespectadores estão assistindo cada vez mais conteúdos televisivos ao mesmo tempo em que navegam pela internet através de dispositivos móveis como tablets, smartphones e notebooks. Conhecidos como segunda tela, os espectadores interagem simultaneamente através destes dispositivos, compartilhando informações sobre a programação em redes sociais, buscando informações adicionais sobre os conteúdos ora veiculado, além de serem propensos a adquirir produtos e serviços em plataformas de mobile-commerce “fisgados” pelo agendamento da programação, através de anúncios publicitários. Diante disto, o objetivo deste artigo é propor e prototipar visualmente um aplicativo em segunda tela com ênfase em modelo de negócios com possível aplicação na TV Unesp, onde o telespectador ao interagir com a programação por meio da aplicação é exposto à anúncios previamente agendados, links para mobilecommerce e posts indicando sugestões de compra.pt
dc.format.extent1-16-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectSecond screenen
dc.subjectBusiness modelen
dc.subjectSocial TVen
dc.subjectSegunda telapt
dc.subjectModelo de negóciospt
dc.subjectSocial TVpt
dc.titleSocial TV Unesp: proposta de aplicativo em segunda tela com ênfase em modelo de negócios para TV Universitária UNESPpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av Eng Luiz Edmundo Carrijo Coube, nº 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av Eng Luiz Edmundo Carrijo Coube, nº 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1807-8931-2014-10-03-01-16.pdf-
dc.relation.ispartofTemática-
dc.identifier.lattes9910965797411044-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.