You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135696
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSilva, Sandra Regina-
dc.contributor.authorMagnoni, Antonio Francisco-
dc.date.accessioned2016-03-02T13:04:04Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:33:16Z-
dc.date.available2016-03-02T13:04:04Z-
dc.date.available2016-10-25T21:33:16Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/7414-
dc.identifier.citationRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 9, n. 4, p. 868-879, 2014.-
dc.identifier.issn1982-5587-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135696-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135696-
dc.description.abstractThis article discusses the dialogism in Mikhail Bakhtin and the grounds of the linguistic sign in Umberto Eco, with the intention to use the themes and authors, to support the teaching-learning methodologies of foreign language (English and Spanish) at the public school of São Paulo state. The conceptual approach of the two authors allows us to infer that learning a foreign language is effected by the appropriation of utterances and cultural knowledge, pedagogical concept that confronts the traditional method used in the São Paulo school, which is based mainly on grammar teaching and lexicons. The paper derives the theoretical research used to support a dissertation, posing and evaluates preliminary, the integration of traditional theaters in foreign language in public schools, with digital environments (in online courses), and also the educational effects -the use of audiovisual material at the classroom and online learning.en
dc.description.abstractO presente artigo discute o dialogismo em Mikhail Bakhtin e a fundamentação do signo linguístico em Umberto Eco, com a intenção de utilizar os referidos temas e autores, para subsidiar as metodologias de ensino-aprendizado de língua estrangeira (inglês e espanhol) na rede de ensino público paulista. A abordagem conceitual dos dois autores nos permite inferir que o aprendizado de uma língua estrangeira é efetivado pela apropriação de enunciados e de conhecimento cultural, uma concepção pedagógica que confronta o método tradicional utilizado no ensino paulista, que é baseado, principalmente, no ensino de gramática e de léxicos. O artigo deriva da pesquisa teórica utilizada para subsidiar de uma dissertação de mestrado, que levanta e avalia preliminarmente, a integração das salas tradicionais de língua estrangeira nas escolas de ensino público, com ambientes digitais (em cursos on-line), e também os efeitos didático-pedagógicos da utilização de material audiovisual presencial e online.pt
dc.format.extent868-879-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectFace-virtual schoolen
dc.subjectEnglishen
dc.subjectSpanishen
dc.subjectEVESPen
dc.subjectEscola presencial-virtualpt
dc.subjectInglêspt
dc.subjectEspanholpt
dc.subjectEVESPpt
dc.titleAs contribuições do dialogismo de bakhtin e do signo em umberto eco para o ensino de língua estrangeirapt
dc.title.alternativeThe contributions of the dialogism in bakhtin and sign on umberto eco for the teaching of foreign languageen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Comunicação Social, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube 14-01, Vargem Limpa, CEP 17033-360, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação-
dc.identifier.lattes5884461869811166-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.