You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135754
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCarvalho, Lizete Maria Orquiza de-
dc.date.accessioned2016-03-02T13:04:17Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:33:24Z-
dc.date.available2016-03-02T13:04:17Z-
dc.date.available2016-10-25T21:33:24Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifierhttp://sinop.unemat.br/projetos/revista/index.php/eventos/issue/current/showToc-
dc.identifier.citationEventos Pedagógicos, v. 6, n. 1, p. 78-97, 2015.-
dc.identifier.issn2236-3165-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/135754-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135754-
dc.description.abstractGiven the objective of the Educational Observatory Program of putting in conjunction the efforts of graduation and basic school in order to improve the quality of the latter, are sought possibilities offered by such an arrangement for teacher education. The assumed action research methodology is designed as a collective rethinking about the social practice in which participants were immersed. It is identified strong correlation among the school/graduation interaction and the nature of the underlying teacher education design. The constitution of research questions accomplished inside the school and the centrality of Small Research Groups in a broad network of interactions were determinants.en
dc.description.abstractDiante do objetivo do Programa Observatório da Educação de colocar em conjunção esforços da pós-graduação e da escola básica visando à melhoria da qualidade desta última, buscam-se possibilidades oferecidas por tal arranjo para a formação de professores. A metodologia de investigação-ação assumida é concebida como um repensar coletivo sobre a prática social em que os participantes estavam imersos. Identifica-se forte correspondência entre a interação escola/pós-graduação e a natureza da concepção de formação de professores subjacente. A constituição das questões de pesquisa realizada no interior da escola e a centralidade dos Pequenos Grupos de Pesquisa na rede ampla de interações mostraram-se determinantes.pt
dc.format.extent78-97-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectTeacher educationen
dc.subjectUniversity-school interactionen
dc.subjectEducational Observatoryen
dc.subjectSmall research groupsen
dc.subjectCommunicative action theoryen
dc.subjectFormação de professorespt
dc.subjectInteração Universidade-escolapt
dc.subjectObservatório da educaçãopt
dc.subjectPequenos grupos de pesquisapt
dc.subjectTeoria da ação comunicativapt
dc.titleInteração entre a Escola Básica e a Pós-graduação: uma rede de Pequenos Grupos de Pesquisa (PGP)pt
dc.title.alternativeInteraction between secondary and graduate school levels: a network of Small Research Groups (SRG)en
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Física e Química, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 15385000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Física e Química, Faculdade de Ciências de Bauru, Bauru, Av. Eng. Luiz Edmundo Carrijo Coube, 14-01, Vargem Limpa, CEP 15385000, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2236-3165-2015-06-01-78-97.pdf-
dc.relation.ispartofEventos Pedagógicos-
dc.identifier.lattes2571977671030681-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.