Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135776
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Renó, Denis Porto | - |
dc.contributor.author | Américo, Marcos | - |
dc.contributor.author | Navari, Shelley Costa | - |
dc.date.accessioned | 2016-03-02T13:04:23Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T21:33:27Z | - |
dc.date.available | 2016-03-02T13:04:23Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T21:33:27Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier | http://periodicos.ufpb.br/ojs/index.php/ancora/article/view/22734 | - |
dc.identifier.citation | ÂNCORA - Revista Latino-americana de Jornalismo, v. 1, n. 1, p. 5-22, 2015. | - |
dc.identifier.issn | 2358-375X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/135776 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135776 | - |
dc.description.abstract | The construction methods of information lean on in variable models in the contemporary, especially by the diversity of languages and platforms offered. Among the innovations we find a growth of the gamification effect in the representation or reinforcement of the news, seizing the moment entertainment to increase user engagement. This research presents, from a case study published by The New York Times on the information complement referring to the World Cup Brazil 2014, studies of the importance of the interface in the broadcasting of informative contents, especially in a society where the tactile sensation is growing. | en |
dc.description.abstract | Os métodos de construção da informação apoiam-se em modelos variáveis na contemporaneidade, especialmente pela diversidade de linguagens e plataformas oferecidas. Entre as inovações, encontramos um crescimento do efeito gamification na representação ou reforço da notícia, aproveitando o momento de entretenimento para aumentar o envolvimento do usuário. Esta pesquisa apresenta, a partir de um estudo de caso publicado pelo The New York Times sobre o complemento informativo referente à Copa do Mundo Brasil 2014, estudos sobre a importância da interface na transmissão de conteúdos informativos, especialmente em uma sociedade onde a sensação tátil é crescente. | pt |
dc.format.extent | 22/05/2016 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Communicaton | en |
dc.subject | Journalism | en |
dc.subject | Mobility | en |
dc.subject | Interface | en |
dc.subject | Gamification | en |
dc.subject | Comunicação | pt |
dc.subject | Jornalismo | pt |
dc.subject | Mobilidade | pt |
dc.subject | Interface | pt |
dc.subject | Gamificação | pt |
dc.title | Interfaces de notícias táteis em conteúdos gamificados contemporâneos | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Avenida Engenheiro Luiz Edmundo Carrijo Coube, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Arquitetura, Artes e Comunicação de Bauru, Bauru, Avenida Engenheiro Luiz Edmundo Carrijo Coube, Vargem Limpa, CEP 17033360, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN2358-375X-2015-01-01-05-22.pdf | - |
dc.relation.ispartof | ÂNCORA - Revista Latino-americana de Jornalismo | - |
dc.identifier.lattes | 3280707979820725 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.