Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135852
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Amaral, Jacqueline Aparecida Araujo | - |
dc.contributor.author | Silva, Alexandre Marco da | - |
dc.date.accessioned | 2016-03-02T12:56:28Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T21:33:38Z | - |
dc.date.available | 2016-03-02T12:56:28Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T21:33:38Z | - |
dc.date.issued | 2010 | - |
dc.identifier | http://proxy.furb.br/ojs/index.php/rea/article/view/1579/0 | - |
dc.identifier.citation | Revista de Estudos Ambientais, v. 12, n. 1, p. 6-14, 2010. | - |
dc.identifier.issn | 1516-3911 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/135852 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/135852 | - |
dc.description.abstract | From the concept of Environmental Education proposed by I.U.C.N. in the 1970’s and considering some of the main teaching methodologies adopted in activities regarding Environmental Education, this paper aims to analyze the methodology named Pedagogy of the Project and presenting some alterations of this method, especially in relation to considered study unity: the watershed. Some teaching techniques are also presented, as well as didactic resources and considerations regarding the questions that can be developed for the students within the teaching or evaluation process. This purpose is complementary to others already existents and can be applied in many environmental or socioeconomics situations. | en |
dc.description.abstract | Partindo-se do conceito de Educação Ambiental proposto pela I.U.C.N. na década de 1970 e considerando algumas das principais metodologias de ensino praticadas em atividades de Educação Ambiental, o presente artigo tem como objetivo discorrer sobre o método da Pedagogia do Projeto e propor algumas alterações de abordagem deste método, especialmente no âmbito da unidade de estudo. Para este estudo a unidade de estudo considerada é a bacia hidrográfica. São propostas e discutidas algumas técnicas de ensino, recursos didáticos e considerações sobre questionamentos que poderiam ser feitos aos alunos dentro do processo de aprendizado ou avaliação. Trata-se de uma proposta complementar a outras já existentes e que pode ser aplicada nas mais diversas situações ambientais e/ou socioeconômicas. | pt |
dc.format.extent | 6-14 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Environmental education | en |
dc.subject | Project pedagogy | en |
dc.subject | Watershed | en |
dc.subject | Teaching methodology | en |
dc.subject | Educação ambiental | pt |
dc.subject | Pedagogia do projeto | pt |
dc.subject | Bacia hidrográfica | pt |
dc.subject | Metodologia de ensino | pt |
dc.title | Ajustes de metodologia de ensino para atividades de Educação Ambiental considerando a unidade espacial Bacia Hidrográfica | pt |
dc.title.alternative | Adjusts of the teaching methodology for activities of Environmental Education considering the spatial unity Watershed | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Instituto de Ciência e Tecnologia de Sorocaba (ICTS), Departamento de Engenharia Ambiental, Sorocaba, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Instituto de Ciência e Tecnologia de Sorocaba (ICTS), Departamento de Engenharia Ambiental, Sorocaba, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN1516-3911-2010-12-01-06-14.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Revista de Estudos Ambientais | - |
dc.identifier.lattes | 2888313401319362 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.