You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/136336
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorHarris, Peter James [UNESP]-
dc.contributor.authorParra, Cláudia-
dc.date.accessioned2016-03-22T12:38:37Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:34:44Z-
dc.date.available2016-03-22T12:38:37Z-
dc.date.available2016-10-25T21:34:44Z-
dc.date.issued2016-02-29-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/136336-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/136336-
dc.description.abstractIreland’s particular national culture has shaped an imaginary conception of identity which has also affected the image of women. Irish drama has contributed significantly to the debate on and revisionism of Irish identity and, in the twentieth century, the Easter Rising in 1916 was chosen by some Irish playwrights as a background to promote reflection on this question. Sean O’Casey and Tom Murphy presented versions of the Easter Rising on the Abbey stage which approached the identity of Irish women in a nationalistic context. A comparison of these two dramatic texts reveals that, although the playwrights used different strategies, they both reassessed the female image promoted by Irish nationalism.en
dc.description.abstractUma vez que a cultura nacional irlandesa tem formado uma concepção imaginária de identidade, isso afeta também a imagem da mulher. O drama irlandês tem contribuído muito para o debate e revisionismo sobre a identidade irlandesa e, no século XX, a Revolta da Páscoa em 1916 foi escolhida como contexto por alguns dramaturgos irlandeses pra promover uma reflexão sobre essa questão. Sean O’Casey e Tom Murphy apresentaram versões da Revolta da Páscoa nos palcos do Abbey que abordaram a identidade da mulher irlandesa em um contexto nacionalista. Uma comparação desses dois textos dramáticos revela que, embora os dramaturgos tenham usado estratégias diferentes, ambos reavaliaram a imagem feminina promovida pelo nacionalismo irlandês.pt
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
dc.language.isoeng-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.subjectSean O’Caseypt
dc.subjectTom Murphypt
dc.subjectRevolta da Páscoapt
dc.subjectTeatro Irlandêspt
dc.subjectIdentidade femininapt
dc.subjectEaster Risingen
dc.subjectIrish Dramaen
dc.subjectFemale Identityen
dc.titleImaginary irishness: the feminine in dramatisations of the Paster Rising in Sean O’Casey’s the plough and the stars and Tom Murphy’s The Patriot Gameen
dc.title.alternativeIrlandesidade imaginária: o feminino em dramatizações do Levante de Páscoa em The Plough and the Stars, de Sean O'Casey e The Patriot Game, de Tom Murphypt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.aleph000868644pt
dc.identifier.capes33004153015P2-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.