You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/136698
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorRamirez, José Manuel Lázaro de Ortecho [UNESP]-
dc.contributor.authorLodi, Fabiano-
dc.date.accessioned2016-04-01T17:54:50Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:35:37Z-
dc.date.available2016-04-01T17:54:50Z-
dc.date.available2016-10-25T21:35:37Z-
dc.date.issued2015-06-15-
dc.identifier.citationLODI, Fabiano. Direção teatral na perspectiva de Anne Bogart. 2015. 140 f. Dissertação (Mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Instituto de Artes., 2015.-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/136698-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/136698-
dc.description.abstractIn the current research we investigate aspects related to the art of directing, emphasizing the artistic experience of Anne Bogart in the SITI Company - theater company founded in the United States in 1992. One of the characteristics of Bogart's work developed in SITI Company is about training: a current practice in many different artistic approaches in the theatre history concerning to continuous improvement of the actor's (and the actress's) techniques. Here the training is regarded as a concept which was established throughout the twentieth and twenty-first centuries under prerogatives conceived by theatre directors. In the SITI Company, the training is a combination of the Suzuki Method and the Viewpoints, two different theatrical techniques that overlap cultural references of East and West. We went under reflections on the procedures adopted by Bogart in the SITI Company, in order to specify a particular understanding of the links between the concept of training and the art of directing. And how it becames a proposition for Bogart relative to a director's role.en
dc.description.abstractNesta pesquisa investigamos aspectos ligados à arte da direção teatral, enfatizando a experiência artística de Anne Bogart na SITI Company - companhia teatral fundada nos Estados Unidos no ano de 1992. Uma das características do trabalho que Bogart desenvolve na SITI Company tem a ver com o treinamento: prática presente em diferentes manifestações artísticas ao longo da história e que se refere, no caso da arte do teatro, a um contínuo aprimoramento sobre as técnicas de ator/atriz. A abordagem aqui realizada diz respeito ao treinamento enquanto um conceito estabelecido ao longo dos séculos XX e XXI segundo prerrogativas determinadas por diretores/diretoras. Na SITI Company, o treinamento resulta da combinação entre o Método Suzuki e o Viewpoints, duas distintas técnicas teatrais que imbricam referências culturais do Oriente e Ocidente. Desenvolvemos reflexões sobre os procedimentos adotados por Bogart na SITI Company, buscando explicitar um entendimento particular das relações estabelecidas entre o conceito de treinamento e a arte da direção teatral. E de que modo isso edifica, para Bogart, uma proposição relacionada às competências de um diretor/de uma diretora.pt
dc.description.sponsorshipFundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)-
dc.format.extent140 f. : il.-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourceAleph-
dc.subjectBogart, Anne, 1951-pt
dc.subjectTeatro - Produção e direçãopt
dc.subjectTeatro - Séc. XX - Séc. XXIpt
dc.subjectRepresentação teatralpt
dc.subjectTeatropt
dc.subjectTheaterpt
dc.titleDireção teatral na perspectiva de Anne Bogartpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.filehttp://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/07-03-2016/000859974.pdf-
dc.identifier.aleph000859974-
dc.identifier.capes33004013063P4-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.