You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/136782
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorLamas, Rita de Cassia Pavani [UNESP]-
dc.contributor.authorAssis, Victor Hugo Duarte de-
dc.date.accessioned2016-04-01T17:55:15Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:35:48Z-
dc.date.available2016-04-01T17:55:15Z-
dc.date.available2016-10-25T21:35:48Z-
dc.date.issued2015-06-26-
dc.identifier.citationASSIS, Victor Hugo Duarte de. Características da função quadrática e a metodologia de resolução de problemas. 2015. 82 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências, Letras e Ciências Exatas, 2015.-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/136782-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/136782-
dc.description.abstractTeaching of Mathematics craves change methodologies and these are set out in National Curriculum Parameters, in particular, the Troubleshooting methodology introduced by George Polya early last century. Today this methodology is studied by many researchers and is indicated in the curriculum of the State of São Paulo. The objectives of this work are summarized in theory support the properties of quadratic function to obtain your chart; present aspects of the methodology Troubleshooting and results of its application in the third year of high school for teaching quadratic functionen
dc.description.abstractO ensino de Matemática anseia por mudanças de metodologias e estas estão previstas nos Parâmetros Curriculares Nacionais, em particular, a Metodologia de Resolução de Problemas introduzida por George Polya no início do século passado. Hoje esta metodologia é estudada por diversos pesquisadores e é indicada no Currículo do Estado de São Paulo. Os objetivos deste trabalho se resumem em fundamentar teoricamente as propriedades da função quadrática para obtenção do seu gráfico; apresentar aspectos da metodologia de Resolução de Problemas e os resultados de sua aplicação na terceira série do Ensino Médio para o ensino da função quadráticapt
dc.format.extent82 f.-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourceAleph-
dc.subjectMatemática (Ensino médio) - Estudo e ensinopt
dc.subjectFunções (Matemática) - Estudo e ensinopt
dc.subjectSão Paulo (Estado) - Matemática - Currículospt
dc.subjectMatemática - Metodologiapt
dc.subjectFunctions Study and teachingpt
dc.titleCaracterísticas da função quadrática e a metodologia de resolução de problemaspt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.filehttp://www.athena.biblioteca.unesp.br/exlibris/bd/cathedra/24-03-2016/000859950.pdf-
dc.identifier.aleph000859950-
dc.identifier.capes31075010001P2-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.