You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/137190
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLuciana Maria Lunardi Campos-
dc.contributor.authorRenato Eugênio da Silva Diniz-
dc.contributor.authorMoises Nascimento Soares-
dc.contributor.authorMaria de Lourdes Spazziani-
dc.contributor.authorAndrea Vassallo Fagundes-
dc.contributor.authorCamila Silveira da Silva-
dc.contributor.authorFabricio Vieira de Moraes [UNESP-
dc.contributor.authorRaquel Sanzovo P. de Campos Sabrina Pereira S. Basso-
dc.date.accessioned2016-04-01T18:44:36Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:36:46Z-
dc.date.available2016-04-01T18:44:36Z-
dc.date.available2016-10-25T21:36:46Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www.nutes.ufrj.br/abrapec/viiienpec/resumos/R1220-3.pdf-
dc.identifier.citationEnseñanza de las Ciencias, v. extra, n. extra, p. 1-12, 2013.-
dc.identifier.issn0212-4521-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/137190-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/137190-
dc.description.abstractThis text is in theoretical study, with consideration of the authors of the critical perspective of education and training of science teachers. We indicate a set of principles and concepts of some philosophers, like Habermas and Gramsci and theoretical education in a critical bias, as Freire, Saviani, Giroux and Duarte, which can enrich the discussions in the field of science teacher education. Some of these concepts: organic intellectual philosophy of praxis, inconclusiveness, incompleteness, dialogue and problematization, communicative action, critical pedagogies of learning to learn, dialectical relationship between theory, culture and depth psychology. Thus, we intend to explain the richness of the dialogue among this perspective and its implications for the training of science teachers.en
dc.description.abstractEste texto constitui-se em estudo teórico, apresentando considerações sobre autores da perspectiva crítica de educação e a formação de professores de Ciências. Indicamos um conjunto de princípios e conceitos de alguns filósofos, como Habermas e Gramsci e teóricos da educação num viés crítico, como Freire, Saviani, Giroux e Duarte, que possam enriquecer as discussões no campo da formação docente de ciências. Alguns desses conceitos são: intelectual orgânico, filosofia da práxis, inconclusividade, inacabamento, dialogicidade, problematização, ação comunicativa, crítica as pedagogias do aprender a aprender, relações dialéticas entre teoria, cultura e psicologia profunda. Dessa forma, pretendemos explicitar a fecundidade da maior interlocução entre tal perspectiva e suas implicações para a formação de professores de ciências.pt
dc.format.extent1-12-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectCritical Perspectivesen
dc.subjectTeacher Educationen
dc.subjectTheoretical Studyen
dc.subjectPerspectivas Críticaspt
dc.subjectFormação de Professorespt
dc.subjectEstudo Teóricopt
dc.titlePerspectivas críticas na pesquisa sobre formação de professores de Ciênciaspt
dc.title.alternativeCritical perspectives on education and science teacher education: a theoretical studyen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Departamento de Educação, Instituto de Biociências, Botucatu, Departamento de Educação Distrito de Rubião Jr., Distrito de Rubião Jr., CEP 18618-000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP), Departamento de Educação, Instituto de Biociências, Botucatu, Departamento de Educação Distrito de Rubião Jr., Distrito de Rubião Jr., CEP 18618-000, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofEnseñanza de las Ciencias-
dc.identifier.lattes1905985872685346-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.