You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/137960
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSilva, Hilda Maria Gonçalves da [UNESP]-
dc.contributor.authorArruda, Raquel de Oliveira-
dc.date.accessioned2016-04-15T18:10:44Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:38:30Z-
dc.date.available2016-04-15T18:10:44Z-
dc.date.available2016-10-25T21:38:30Z-
dc.date.issued2016-02-26-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/137960-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/137960-
dc.description.abstractA presente pesquisa tem por objetivo analisar o impacto do curso de formação continuada ―Melhor Gestão, Melhor Ensino‖ na modalidade semipresencial; oferecido aos professores pela Secretaria da Educação do Estado de São Paulo junto à EFAP – Escola de Formação e Aperfeiçoamento. Para promover a discussão acerca do significado de tal formação, o presente estudo propõe-se a analisar o modelo do curso de formação continuada oferecido pela Secretaria da Educação do Estado de São Paulo, no âmbito da Diretoria de Ensino de Ribeirão Preto no ano 2013, bem como o seu reflexo na profissionalização docente. Tal análise dar-se-á por intermédio de discussão da legislação referente ao assunto, da revisão dos estudos teóricos concernentes à formação continuada de professores e, ainda, do tratamento dos dados coletados junto à EFAP dos professores inscritos e concluintes e de questionários com professores de quatro escolas da cidade de Batatais que realizaram cursos de formação continuada na modalidade EAD. Dessa forma, procura-se apreender a relevância da formação continuada no contexto da educação básica pública e do uso das TICs nessa formação. Removerpt
dc.description.abstractThis research aims to analyze the impact of the continued education formation course Better Management, Better Education in semipresential mode; offered by the State Department of Education of São Paulo together with EFAP – School for Training and Improvement; for teachers and for their practice. To promote discussion about the meaning of this formation, this study aims to analyze the continued education course model offered by the State Department of Education of São Paulo, as part of the Education Directorship of RibeirãoPreto in 2013, as well as the reflection of this in teaching professionalization. Such analysis will take place through discussion of legislation on the subject, the review of theoretical studies concerning the continued education of teachers and also the processing of data collected from EFAP – School for Training and Improvement of teachers enrolled and graduating and questionnaires with teachers from four schools of Batatais city who held continued education courses in Distance Education mode. This way, it‘s looked to understand the importance of continued education in the context of public basic education and the use of ICTs in this formation.en
dc.description.sponsorshipOutra-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.subjectFormação continuadapt
dc.subjectPrática docentept
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectTICspt
dc.subjectEducationen
dc.subjectContinueden
dc.subjectTeaching practiceen
dc.titleFormação continuada de professores: curso Melhor Gestão, Melhor Ensino em quatro escolas de Batatais - Diretoria de Ensino de Ribeirão Pretopt
dc.title.alternativeContinued education of teachers: Better Management course, Better Education in four schools in Batatais - Education Directorship of Ribeirão Pretoen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)pt
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.aleph000870021pt
dc.identifier.capes33004072069P5-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.