You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/140666
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGomes, Paulo César-
dc.contributor.authorBasso, Sabrina Pereira Soares-
dc.date.accessioned2016-07-07T12:34:55Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:44:16Z-
dc.date.available2016-07-07T12:34:55Z-
dc.date.available2016-10-25T21:44:16Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://www.fatece.edu.br/arquivos/arquivos%20revistas/trilhas/volume4/3.pdf-
dc.identifier.citationRevista Trilhas Pedagógicas, v. 4, n. 4, p. 40-63, 2014.-
dc.identifier.issn2237-0153-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/140666-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/140666-
dc.description.abstractBased on a study published by Souza and Silveira in 2011, this study aimed to investigate conceptions of undergraduates in the last year of a Biology course about the inclusion of deaf students in biology classes using Brazilian sign language – LIBRAS. Data were collected by means of a self-administered questionnaire, and analyzed with Qualitative Research Methods. From the analysis, it was found a large gap between, on the one hand, what literature provides as adaptations of biology education for deaf students and on the other hand, how be same teaching biology is understood. The data suggest that students have different understandings of the process of inclusion of deaf students in biology classes and how to program changes in the usual biology class style.en
dc.description.abstractA partir de um estudo publicado por Souza e Silveira em 2011, este estudo buscou investigar as concepções de licenciandas do último ano de um curso de ciências biológicas acerca da inclusão do aluno surdo em aulas de biologia mediada pela linguagem brasileira de sinais – Libras. Os dados foram obtidos por meio de um questionário autoadministrado e analisado com base em premissas de uma Pesquisa Qualitativa. Da análise, verificou-se um grande distanciamento entre, de um lado, o que a literatura prevê como adaptações do ensino de biologia para os alunos surdos e, de outro, como este mesmo ensino de biologia é compreendido pelas estudantes. Os dados sugerem que as licenciandas têm distintas compreensões de como se dá o processo de inclusão do aluno surdo, o ensino de biologia para estes e mesmo em como programar mudanças no que elas priorizaram como modelo de aula expositiva habitual.pt
dc.format.extent40-63-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectBiology teacheren
dc.subjectSignal Brazilian Language – LIBRASen
dc.subjectInclusive educationen
dc.subjectEnsino de biologiapt
dc.subjectLibraspt
dc.subjectInclusão escolarpt
dc.titleO ensino de biologia mediado por Libras: perspectivas de licenciandos em ciências biológicaspt
dc.title.alternativeTeaching biology mediated by Brazilian Sign Language (Libras): perspectives of undergraduates biological sciences studentsen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Educação, Instituto de Biociências de Botucatu-
dc.rights.accessRightsAcesso restrito-
dc.relation.ispartofRevista Trilhas Pedagógicas-
dc.identifier.orcid0000-0003-2440-8097pt
dc.identifier.lattes77247086732148-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.