You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/140668
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCamilo, Lujani Aparecida-
dc.contributor.authorPereira Júnior, Alfredo-
dc.date.accessioned2016-07-07T12:34:55Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:44:16Z-
dc.date.available2016-07-07T12:34:55Z-
dc.date.available2016-10-25T21:44:16Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://www.ibb.unesp.br/Home/Departamentos/Educacao/Simbio-Logias/o_transtorno_de_deficit_de_atencao.pdf-
dc.identifier.citationSimbio-Logias, v. 7, n. 10, p. 134-145, 2014.-
dc.identifier.issn1983-3253-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/140668-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/140668-
dc.description.abstractAttention Deficit Hyperctivity Disorder is one of the main reasons for seeking outpatient mental health of children and adolescents. Thus, referral to health services for children with learning difficulties in school or behavior problems have been very common. Many of these referrals made by a school complaint aim that any disease, disorder or disability that prevents the child from learning to be identified. The purpose of this article is to reflect on the concept of ADHD, wich can be fully resignified when taken by biopsychosocial explanatory model, because the disease does not become the sole focus and other factors (social, psychological, physiological) present and contribute equally to the increase or decrease of the disorder. As well as studies of Self Organization can contribute to a more comprehensive view of the health-disease process.en
dc.description.abstractO Transtorno de Déficit de Atenção/Hiperatividade é uma das principais causas de procura de ambulatório de saúde mental de crianças e adolescentes. Assim, o encaminhamento para os serviços de saúde em crianças com dificuldades de aprendizagem escolar ou com problemas de comportamento tem sido freqüente. Muitos desses encaminhamentos realizados por uma queixa escolar têm como objetivo de que seja identificado alguma doença, distúrbio ou deficiência que impede a criança de aprender. O objetivo desse artigo é fazer refletir sobre o conceito de TDAH, o qual pode ser totalmente resignificado quando tomado pelo modelo explicativo biospsicossocial, pois a doença não torna-se o único foco e os demais fatores (sociais, psicológicos, fisiológicos) apresentam e contribuem equitativamente para o aumento ou diminuição do transtorno. Assim como os estudos de Auto Organização podem contribuir para uma visão mais abrangente do processo saúde-doença.pt
dc.format.extent134-145-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectADHDen
dc.subjectSelf Organizationen
dc.subjectBiopsychosocialen
dc.subjectTDAHpt
dc.subjectAuto Organizaçãopt
dc.subjectBiopsicossocialpt
dc.titleO transtorno de déficit de atenção e hiperatividade e auto organizaçãopt
dc.title.alternativeAttention deficit hyperactivity disorder and self organizationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Instituto de Biociências, Botucatu, Campus de Rubião Júnior, Rubião Júnior, CEP 18618-000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação, Instituto de Biociências, Botucatu, Campus de Rubião Júnior, Rubião Júnior, CEP 18618-000, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1983-3253-2014-07-10-134-145.pdf-
dc.relation.ispartofSimbio-Logias-
dc.identifier.orcid0000-0002-5960-041Xpt
dc.identifier.lattes2573361275809990-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.