You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/140681
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCaldeira, Sílvia Maria-
dc.contributor.authorAvila, Marla Andréia Garcia de-
dc.contributor.authorBraga, Eliana Mara-
dc.date.accessioned2016-07-07T12:34:58Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:44:18Z-
dc.date.available2016-07-07T12:34:58Z-
dc.date.available2016-10-25T21:44:18Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www.revista.ufpe.br/revistaenfermagem/index.php/revista/article/view/4192-
dc.identifier.citationRevista de Enfermagem UFPE On Line, v. 7, n. 8, p. 5232-5238, 2013.-
dc.identifier.issn1981-8963-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/140681-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/140681-
dc.description.abstractObjective: to identify the perception of the nursing staff on integration activities in the Operating Room. Method: cross sectional study of field, quality, favorable opinion of the Ethics Committee in Research, letter n ° 3801-2011 by applying semi-structured form, in the period May-June 2011. Participants were 37 members of the nursing staff who work in the operating theater of a public university. Data analysis was performed by the method of content analysis. Results: 31 subjects reported knowing the project; 24 and 13 participated regularly this has never participated in the activities. Regarding the importance attributed to the project, 34 considered important to conduct educational and cultural activities in the Operating Room. Conclusion: the team reported positive effects such as improved communication, interpersonal relationships, the perceived tranquility and relaxation, as well as scientific growth, even considering the lack of flexibility in the hours of educational activities.en
dc.description.abstractObjetivo: identificar la percepción de los profesionales de enfermería en las actividades de integración en la sala de operaciones. Método: estudio transversal de campo, la calidad, la opinión favorable del Comité de Ética en Investigación, carta n ° 3801-2011 mediante la aplicación de forma semi-estructurado, en el período mayo-junio de 2011. Los participantes fueron 37 miembros del personal de enfermería que trabajan en el quirófano de una universidad pública. El análisis de datos se realizó mediante el método de análisis de contenido. Resultados: 31 pacientes reportaron conocer el proyecto, 24 y 13 participó regularmente esto nunca ha participado en las actividades. En cuanto a la importancia que se atribuye al proyecto, 34 considera importante llevar a cabo actividades educativas y culturales en la sala de operaciones. Conclusión: el equipo informó de efectos positivos como la mejora de la comunicación, las relaciones interpersonales, la tranquilidad y la relajación percibida, así como el crecimiento científico, incluso teniendo en cuenta la falta de flexibilidad en los horarios de las actividades educativas.es
dc.description.abstractObjetivo: identificar a percepção da equipe de enfermagem sobre atividades de integração no Bloco Operatório. Método: estudo transversal, de campo, qualitativo, após parecer favorável do Comitê de Ética em Pesquisa, ofício n° 3801-2011 mediante a aplicação de formulário semiestruturado, no período de maio a junho de 2011. Os participantes foram 37 membros da equipe de enfermagem que atuam no Bloco Operatório de uma instituição pública de ensino. A análise dos dados foi realizada pelo método de análise de conteúdo. Resultados: 31 sujeitos referiram conhecer o projeto; 24 participaram regularmente deste e 13 nunca participaram das atividades. Em relação à importância que atribuíram ao projeto, 34 consideraram importante a realização de atividades educativas e culturais no Bloco Operatório. Conclusão: a equipe relatou aspectos positivos, como a melhora da comunicação, do relacionamento interpessoal, a tranquilidade e descontração percebida, além do crescimento científico, mesmo considerando a falta de flexibilidade nos horários das atividades educativas.pt
dc.format.extent5232-5238-
dc.language.isopor-
dc.language.isoeng-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectCommunicationen
dc.subjectInterpersonal relationsen
dc.subjectNursing surgical centeren
dc.subjectNursing teamen
dc.subjectComunicaciónes
dc.subjectRelaciones interpersonaleses
dc.subjectEnfermería de centro quirúrgicoes
dc.subjectEquipo de enfermeríaes
dc.subjectComunicaçãopt
dc.subjectRelações interpessoaispt
dc.subjectEnfermagem de centro cirúrgicopt
dc.subjectEquipe de enfermagempt
dc.titleAtividades educativas e culturais no centro cirúrgico e recuperação anestésica: percepção da equipe de enfermagempt
dc.title.alternativeEducational and cultural activities in surgical and anesthetical recovery center: perception of the nursing teamen
dc.title.alternativeActividades educativas y culturales en el centro de cirugía y recuperación anestésica: percepción del equipo de enfermeríaes
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Enfermagem, Faculdade de Medicina de Botucatu-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1981-8963-2013-07-08-5232-5238-en.pdf-
dc.identifier.fileISSN1981-8963-2013-07-08-5232-5238-pt.pdf-
dc.relation.ispartofRevista de Enfermagem UFPE On Line-
dc.identifier.lattes1919165905574226-
dc.identifier.lattes1829404142441594-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.