Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142058
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Morais, Aline Olegario | - |
dc.contributor.author | Lopes, Deise de Paula | - |
dc.contributor.author | Pichi, Thaís Marques | - |
dc.contributor.author | Rocca, Thamyris Nilsen | - |
dc.contributor.author | Ciccarelli, Thomaz Gasques Sotto Maior | - |
dc.contributor.author | Santos, Vanessa Almeida Suzart dos | - |
dc.contributor.author | Thomaz, Rosângela Custódio Cortez | - |
dc.date.accessioned | 2016-08-04T13:34:13Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T21:47:31Z | - |
dc.date.available | 2016-08-04T13:34:13Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T21:47:31Z | - |
dc.date.issued | 2015-09-24 | - |
dc.identifier | http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1661 | - |
dc.identifier.citation | 8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015. | - |
dc.identifier.issn | 2176-9761 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/142058 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142058 | - |
dc.description.abstract | The pedagogical tourism industry is still little studied in Brazil, but it is of paramount importance as it provides students with knowledge, socialization and recreation. The project Tourism In School: Teaching Writing in the municipality of Rosana / Sp, aims to foster in students the idea of preservation of the social and environmental proposing extracurricular activities being prepared a roadmap for municipal schools serving students of 5th year of Elementary School 1. Throughout the project, we will assist educators entering the tourism and its social practices, environmental and geographical within the curriculum. So as a result it is expected that the project will awaken the conscience of each student in relation to the environment and how tourism causes negative damage to it and thus provide the student with a critical eye to the future generation in order to think sustainable development of tourism in the municipality. | en |
dc.description.abstract | O segmento turismo pedagógico ainda é pouco estudado no Brasil, porém é de suma importância pois oferece aos alunos conhecimento, socialização e lazer. O projeto Turismo Na Escola: Roteiro Pedagógico No Município De Rosana/Sp, tem como objetivo de estimular nos alunos a ideia de preservação do meio social e ambiental, propondo atividades extracurriculares sendo elaborado um roteiro para as escolas municipais atendendo os alunos do 5° ano do Ensino Fundamental 1. Ao longo do projeto, auxiliaremos os educadores a como inserir o turismo e sua pratica social, ambiental e geográfica dentro do conteúdo programático. Sendo assim, como resultado espera-se que o projeto desperte a consciência de cada aluno com relação ao meio ambiente e de que forma o turismo causa danos negativos para o mesmo e assim, proporcionar ao aluno um olhar crítico para a geração futura afim de pensar no desenvolvimento sustentável do turismo no município. | pt |
dc.format.extent | 1-4 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.source | PROEX | - |
dc.subject | Tourism | en |
dc.subject | Script | en |
dc.subject | Teaching | en |
dc.subject | Turismo | pt |
dc.subject | Roteiro | pt |
dc.subject | Pedagógico | pt |
dc.title | Turismo na escola: roteiro pedagógico no município de Rosana/SP: uma proposta em curso | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista, Departamento de Turismo, Câmpus Experimental de Rosana | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN2176-9761-2015-01-04-morais-lopes.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Congresso de extensão universitária da UNESP | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.