You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142089
Title: 
Comunicação social, educação e ocupação do espaço público no cursinho Ferradura
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Abstract: 
  • Such as the media, education and occupation of public space are interconnected? The work provides information on experiences in the preuniversity cram Ferradura, and how these issues were addressed and how influenced the criticality of students. The work aims to analyze ways in which media discourses can influence learning. The analysis was made after entering subjects in the classroom that address the importance of youth within of society. And so it can be compared to the critical concepts imposed by the mainstream media.
  • Como a comunicação social, a educação e a ocupação do espaço público estão interligados? O trabalho traz informações sobre vivências dentro do Cursinho pré-vestibular Ferradura, e de que maneira esses temas foram abordados e como influenciaram na criticidade dos alunos. O trabalho tem como objetivo analisar maneiras como os discursos midiáticos podem interferir na aprendizagem. A análise foi feita após inserir temas na sala de aula que tratam da importância do jovem dentro da sociedade. E assim poder ser crítico frente aos conceitos impostos pela grande mídia.
Issue Date: 
18-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-7, 2015.
Time Duration: 
1-7
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Education
  • Comunication
  • Collectivity
  • Educação
  • Comunicação
  • Coletividade
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1569
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142089
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.