You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142099
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorLopes, Caroline Guerra-
dc.contributor.authorMizuno, Julio-
dc.contributor.authorGielfi, Micheli Adriane Betti-
dc.contributor.authorSilva, Diego Cardoso Ragnole-
dc.contributor.authorRossi, Fernanda-
dc.date.accessioned2016-08-04T13:34:21Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:47:36Z-
dc.date.available2016-08-04T13:34:21Z-
dc.date.available2016-10-25T21:47:36Z-
dc.date.issued2015-09-18-
dc.identifierhttp://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/699-
dc.identifier.citation8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-6, 2015.-
dc.identifier.issn2176-9761-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/142099-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142099-
dc.description.abstractYoga is an age-old philosophy of Indian origin aimed at the integral development of the individual contributing to improve the perception of their quality of life. This study sought to evaluate the effect of yoga practice during a continuing education program for teachers, analyzing the evolution of six aspects: pain, stress, sleep, concentration, willingness and ability to work. The analysis was carried out through an evaluation questionnaire using a Likert scale in which the participant noted the figure regarding the perception of improvement or worsening of every aspect. The results show that there was maintenance or improvement in all aspects without worsening in no. The program was effective in improving the perception of six aspects related to the perception of quality of life.en
dc.description.abstractO Yoga é uma filosofia milenar de origem indiana que visa o desenvolvimento integral do indivíduo contribuindo na melhora da percepção de sua qualidade de vida. O presente estudo buscou avaliar o efeito da prática de yoga durante um programa de formação continuada de professores, analisando a evolução de seis aspectos: dor, estresse, sono, concentração, disposição e capacidade de trabalho. A análise foi realizada por meio de um questionário avaliativo utilizando uma escala de Likert na qual a participante assinalava o algarismo referente a própria percepção de melhora ou piora de cada aspecto. Os resultados demonstram que houve manutenção ou melhora de todos os aspectos, sem piora em nenhum. O programa foi efetivo na melhora da percepção dos seis aspectos relacionados à percepção de qualidade de vida.pt
dc.description.sponsorshipPró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)-
dc.format.extent1-6-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourcePROEX-
dc.subjectUniversity extensionen
dc.subjectContinuing educationen
dc.subjectYogaen
dc.subjectExtensão universitáriapt
dc.subjectFormação continuada de professorespt
dc.subjectYogapt
dc.titleAções de extensão universitária integradas: Programa de Formação Continuada Corporeidade e Yoga na escolapt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2176-9761-2015-01-06-lopes.pdf-
dc.relation.ispartofCongresso de extensão universitária da UNESP-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.