You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142105
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSantos, Mariana Amália dos-
dc.contributor.authorStefanin, Thiago-
dc.contributor.authorKobayashi, Maria do Carmo Monteiro-
dc.date.accessioned2016-08-04T13:34:22Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:47:37Z-
dc.date.available2016-08-04T13:34:22Z-
dc.date.available2016-10-25T21:47:37Z-
dc.date.issued2015-09-21-
dc.identifierhttp://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1717-
dc.identifier.citation8º Congresso de extensão universitária da UNESP,-
dc.identifier.issn2176-9761-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/142105-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142105-
dc.description.abstractThe project aims to identify, describe and relate elements of african-Brazilian and African culture found in the Brazilian educational society. In fact the school space a distance was identified between the african-Brazilian culture and African culture, diagnosed students are unaware and not related to their cultural identity so this project is based awakening of these cultures. Analyze how the second experience (Dewey, 1979) worked through experiences in Art Education can add the cultural repertoire and identity of students in educational space.en
dc.description.abstractO projeto tem como objetivo identificar, descrever e relacionar elementos da cultura afro-brasileira e africana encontrados na sociedade educacional brasileira. Na realidade do espaço escolar foi identificada uma distância entre a cultura afrobrasileira e a cultura africana, os alunos diagnosticados não tem conhecimento e nem relação com sua identidade cultural por isso esse projeto tem como fundamento o despertar dessas culturas. Analiso como a experiência segundo (DEWEY, 1979) trabalhada através de vivências em Arte Educação pode acrescentar o repertório cultural e na identidade dos alunos no espaço educacional.pt
dc.format.extent1-5-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourcePROEX-
dc.subjectCultureen
dc.subjectArt educationen
dc.subjectAfrican-Brazilianen
dc.subjectCulturapt
dc.subjectArte educaçãopt
dc.subjectAfro-brasileirapt
dc.titleCultura afro-brasileira: resgate do repertório africano a reinvenção da cultura brasileira no espaço escolarpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências (FC), Departamento de Educação, Bauru, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2176-9761-2015-01-05-santos.pdf-
dc.relation.ispartofCongresso de extensão universitária da UNESP-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.