Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142171
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Basílio, Leticia Vieira | - |
dc.contributor.author | Silva, Carlos Aparecido da | - |
dc.contributor.author | Rodrigues, Bruno Mangili de Paula | - |
dc.contributor.author | Augusto, Thaís Gimenez da Silva | - |
dc.date.accessioned | 2016-08-04T13:34:35Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T21:47:47Z | - |
dc.date.available | 2016-08-04T13:34:35Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T21:47:47Z | - |
dc.date.issued | 2015-09-14 | - |
dc.identifier | http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/796 | - |
dc.identifier.citation | 8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-9, 2015. | - |
dc.identifier.issn | 2176-9761 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/142171 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142171 | - |
dc.description.abstract | The official curriculum documents emphasizes the importance of teaching history and philosophy of science since elementary school. However, the literature points to the lack of pedagogical materials and teacher coaching for teaching this subject. The objective of this work was to offer continuing education for high school teachers, linked to the Board of Jaboticabal Teaching on the Teaching of History and Philosophy of Biology in order to develop a vision more critique of science that reflects the pedagogical practice of these teachers. In addition, the project aims to develop teaching materials on the subject so that teachers can use them in the classroom. The first meeting discussed the importance of teaching history and philosophy of science and the history of medical research on infectious diseases. Was evaluated positively by the participating teachers indicated that as a theme of the next meeting biological evolution. | en |
dc.description.abstract | Os documentos curriculares oficiais destacam a importância do ensino de História e Filosofia da Ciência desde o ensino fundamental. Contudo, a literatura aponta para a falta de materiais didáticos e formação docente para o ensino dessa temática. Assim, o objetivo do presente trabalhado foi oferecer formação continuada para professores do ensino médio, vinculados à Diretoria de Ensino de Jaboticabal, sobre o Ensino de História e Filosofia da Biologia, visando desenvolver uma visão mais crítica da Ciência que reflita na prática pedagógica desses docentes. Além disso, o projeto visa desenvolver material didático sobre a temática para que os professores possam utilizá-los em sala de aula. O primeiro encontro abordou a importância do ensino de História e Filosofia da Ciência e a História da pesquisa médica sobre doenças infecciosas. Foi avaliado positivamente pelos professores participantes que indicaram como temática do próximo encontro evolução biológica. | pt |
dc.description.sponsorship | Pró-Reitoria de Graduação (PROGRAD UNESP) | - |
dc.format.extent | 1-9 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.source | PROEX | - |
dc.subject | Biology teaching | en |
dc.subject | History and Philosophy of Science | en |
dc.subject | Teacher coaching | en |
dc.subject | Ensino de biologia | pt |
dc.subject | História e filosofia da ciência | pt |
dc.subject | Formação de professores | pt |
dc.title | Ensino de história e filosofia da biologia: uma proposta de formação continuada para professores de ensino médio | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista, Departamento de Economia Rural, Faculdade de Ciências Agrárias e Veterinárias | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN2176-9761-2015-01-09-basilio.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Congresso de extensão universitária da UNESP | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.