Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142220
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gileno, Rosangela Sanches da Silveira | - |
dc.contributor.author | Silva, Jéssica Ciurlin | - |
dc.contributor.author | Gabriel, Marcela de Oliveira | - |
dc.date.accessioned | 2016-08-04T13:34:44Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T21:47:56Z | - |
dc.date.available | 2016-08-04T13:34:44Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T21:47:56Z | - |
dc.date.issued | 2015-09-22 | - |
dc.identifier | http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1413 | - |
dc.identifier.citation | 8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015. | - |
dc.identifier.issn | 2176-9761 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/142220 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142220 | - |
dc.description.abstract | The project, coordinated by Prof.. Dra. Rosangela Sanches da Silveira Gileno, has the general objective to promote partnership between the University and the public school in order to contribute to the articulation between theory and practice, teaching and research, methods and content, both in the initial education of undergraduate Letras students of the Faculty of Sciences and Letras of Araraquara UNESP as in the continuing education of foreign language teachers (French, Italian and Spanish) of the public who work in the language Study Center (CEL) of Araraquara. So, are partners in this project: the Araraquara School Board and 15 public school teachers who work in Araraquara Language Study Centres and Matão. Also participating trainees students enrolled in the course "Supervised Internship in Foreign Language Teaching Practice (French, Italian and Spanish)," two scholars and a volunteer. | en |
dc.description.abstract | O projeto, coordenado pela profa. Dra. Rosangela Sanches da Silveira Gileno, tem como objetivo geral promover a parceria entre a Universidade e a escola pública no sentido de contribuir para a articulação entre teoria e prática, ensino e pesquisa, métodos e conteúdos, tanto na formação inicial dos graduandos do curso de Letras da Faculdade de Ciências e Letras da UNESP de Araraquara como na formação continuada dos professores de língua estrangeira (francês, italiano e espanhol) da rede pública que atuam no Centro de Estudos de Línguas (CEL) de Araraquara. Assim, são parceiros nesse projeto: a Diretoria de Ensino de Araraquara e 15 professores da rede pública que atuam nos Centros de Estudos de Línguas de Araraquara e Matão. Participam também os alunos estagiários matriculados na disciplina “Estágio Supervisionado em Prática de Ensino de Língua Estrangeira (francês, italiano e espanhol)”, duas bolsistas e uma voluntária. | pt |
dc.format.extent | 1-4 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.source | PROEX | - |
dc.subject | Teaching and learning | en |
dc.subject | Foreign language | en |
dc.subject | CEL | en |
dc.subject | Ensino-aprendizagem | pt |
dc.subject | Língua estrangeira | pt |
dc.subject | CEL | pt |
dc.title | Conteúdos e metodologias para o ensino de espanhol, francês e italiano na rede pública estadual | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências e Letras (FCLAR), Departamento de Didática, Araraquara, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências e Letras (FCLAR), Departamento de Didática, Araraquara, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN2176-9761-2015-01-04-gileno.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Congresso de extensão universitária da UNESP | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.