You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142228
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMarques, Sandra Mari Kaneko-
dc.contributor.authorRozenfeld, Cibele Cecílio de Faria-
dc.contributor.authorNadin, Odair Luiz da Silva-
dc.contributor.authorRocha, Nildicea Aparecida-
dc.contributor.authorSalomão, Ana Cristina Biondo-
dc.contributor.authorGileno, Rosangela Sanches-
dc.contributor.authorMargorari, Denise Maria-
dc.contributor.authorSandes, Egisvanda Isys de Almeida-
dc.date.accessioned2016-08-04T13:34:46Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:47:57Z-
dc.date.available2016-08-04T13:34:46Z-
dc.date.available2016-10-25T21:47:57Z-
dc.date.issued2015-09-23-
dc.identifierhttp://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1118-
dc.identifier.citation8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-5, 2015.-
dc.identifier.issn2176-9761-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/142228-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142228-
dc.description.abstractIn this paper, we aim to present the structure of the extension project entitled “Implementation of the Language Teaching Center FCLAr”. In addition to this, we will briefly describe actions and activities of student-teachers, supervisors and coordinators linked to our Center in the triad Teaching, Research and Extension. Among the key findings and partial assessments, we consider that the project has contributed to the professional and academic background of our student-teachers, since they have the opportunity to: relate language teaching and learning theory to classroom practices; participate in research groups; conduct theoretical and practical research about language teaching and learning at various levels. Furthermore, the Center has been involved in a series of initiatives that seek to promote cultural integration and support to UNESP’s internationalization actions.en
dc.description.abstractNeste trabalho, buscamos apresentar a estrutura do projeto de extensão “Implementação do Centro de Ensino de Línguas da FCLAr”. Além disso, faremos uma breve descrição das ações e atividades de alunos-bolsistas, professoressupervisores e coordenadores vinculadas ao Centro no âmbito da tríade Ensino, Pesquisa e Extensão. Dentre as principais conclusões e avaliações parciais do projeto, consideramos que o Centro vem contribuindo para a formação profissional e acadêmica do aluno-bolsista, uma vez que ele tem a oportunidade de: relacionar teorias acerca do processo de ensino e aprendizagem de línguas à prática em sala de aula; participar de grupos de pesquisa; realizar pesquisas de cunho teórico-prático em diversos níveis. Além disso, o Centro vem se envolvendo em uma série de iniciativas que procuram promover a integração cultural e apoiar as ações de internacionalização da UNESP.pt
dc.description.sponsorshipPró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)-
dc.format.extent1-5-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourcePROEX-
dc.subjectTeaching and learningen
dc.subjectForeign languagesen
dc.subjectProfessional educationen
dc.subjectEnsino e aprendizagempt
dc.subjectLínguas estrangeiraspt
dc.subjectFormação profissionalpt
dc.titleExperiências formadoras do Centro de Ensino de Línguas da Faculdade de Ciências e Letras de Araraquarapt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Letras Modernas, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Didática, Faculdade de Ciências e Letras de Araraquara-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2176-9761-2015-01-05-marques.pdf-
dc.relation.ispartofCongresso de extensão universitária da UNESP-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.