Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142236
- Title:
- Projeto ler é viver: superando fronteiras culturais e sociais
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 2176-9761
- Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
- Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)
- The objective of the "Ler É Viver" Project is to introduce children to practical means of broadening their cultural capital, enabling a reconstruction of their habitus and notably contributing in the children´s learning process. Furthermore, the project intends to enable graduate and undergraduate students of the College of Sciences and Language (Faculdade de Ciências e Letras) of the campus of Araraquara, o interact with both academic theory and social practice.
- O objetivo do Projeto Ler é Viver é o de por meio de práticas culturais propiciar as crianças uma ampliação de capital cultural, possibilitando uma reestruturação de seu habitus e contribuindo notavelmente na trajetória de escolarização dessas crianças. Além disso, possibilitar aos estudantes de graduação e pós-graduação da Faculdade de Ciências e Letras do campus de Araraquara a articulação entre a teoria acadêmica e prática social.
- 25-Sep-2015
- 8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
- 1-4
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Habitus
- Cultural capital
- Social practice
- Habitus
- Capital cultural
- Prática social
- http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/458
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142236
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.