You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142236
Title: 
Projeto ler é viver: superando fronteiras culturais e sociais
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Sponsorship: 
  • Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)
  • Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)
Abstract: 
  • The objective of the "Ler É Viver" Project is to introduce children to practical means of broadening their cultural capital, enabling a reconstruction of their habitus and notably contributing in the children´s learning process. Furthermore, the project intends to enable graduate and undergraduate students of the College of Sciences and Language (Faculdade de Ciências e Letras) of the campus of Araraquara, o interact with both academic theory and social practice.
  • O objetivo do Projeto Ler é Viver é o de por meio de práticas culturais propiciar as crianças uma ampliação de capital cultural, possibilitando uma reestruturação de seu habitus e contribuindo notavelmente na trajetória de escolarização dessas crianças. Além disso, possibilitar aos estudantes de graduação e pós-graduação da Faculdade de Ciências e Letras do campus de Araraquara a articulação entre a teoria acadêmica e prática social.
Issue Date: 
25-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
Time Duration: 
1-4
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Habitus
  • Cultural capital
  • Social practice
  • Habitus
  • Capital cultural
  • Prática social
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/458
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142236
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.