You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142263
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBarbosa, Lara Cruvinel-
dc.contributor.authorBüscher, Bianca Merino-
dc.contributor.authorPerez, Deivis-
dc.date.accessioned2016-08-04T13:34:53Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:48:02Z-
dc.date.available2016-08-04T13:34:53Z-
dc.date.available2016-10-25T21:48:02Z-
dc.date.issued2015-08-26-
dc.identifierhttp://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/1016-
dc.identifier.citation8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-5, 2015.-
dc.identifier.issn2176-9761-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/142263-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142263-
dc.description.abstractThe “Youth Empowerment for Job and Citizenship” extension project is characterized as an organized strategy directed to encouraging the process of cognitive, emotional and social development. Its objective is to attend young people originated from impoverished families, in a vulnerable social economic situation. Specifically, young people in probation, under correctional measures at the Specialized Reference Center for Social Assistance / CREAS placed in the São Paulo State hinterland. The guiding educational perspective of the program is the cultural-historical psychology, whose main representative is Lev Semenovich Vigotski.en
dc.description.abstractO Programa Formação de Jovens para o Mundo do Trabalho e Cidadania se caracteriza como uma estratégia organizada voltada para mediação do desenvolvimento cognitivo, afetivo e social de jovens originários de famílias empobrecidas e em situação de vulnerabilidade socioeconômica. Especificamente, são atendidos adolescentes em cumprimento de medida socioeducativa de liberdade assistida, os quais realizam suas atividades num Centro de Referência Especializado da Assistência Social/CREAS localizado em município do interior paulista. A perspectiva teóricometodológica norteadora do Programa é a abordagem Histórico-Cultural, que tem como principal representante o psicólogo russo Lev Semenovich Vigotski.pt
dc.description.sponsorshipPró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)-
dc.format.extent1-5-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourcePROEX-
dc.subjectYouth educationen
dc.subjectSocioeducation joben
dc.subjectHistory-cultural psychologyen
dc.subjectFormação de jovenspt
dc.subjectTrabalho socioeducacionalpt
dc.subjectPsicologia histórico-culturalpt
dc.titleFormação de jovens em cumprimento de medida socioeducativa de liberdade assistidapt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Psicologia Evolutiva, Social e Escolar, Faculdade de Ciências e Letras de Assis-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2176-9761-2015-01-05-barbosa.pdf-
dc.relation.ispartofCongresso de extensão universitária da UNESP-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.