You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142296
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSouza, Fabiana Alves de-
dc.contributor.authorBarbosa, Ana Carolina Vieira-
dc.contributor.authorMendonça, Onaide Schwartz-
dc.date.accessioned2016-08-04T13:34:59Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:48:07Z-
dc.date.available2016-08-04T13:34:59Z-
dc.date.available2016-10-25T21:48:07Z-
dc.date.issued2015-09-10-
dc.identifierhttp://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/524-
dc.identifier.citation8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-6, 2015.-
dc.identifier.issn2176-9761-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/142296-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142296-
dc.description.abstractAfter many struggles the Young and Adult Education Program (PEJA) emerged as a way of giving individuals that had no or defective opportunities of gathering knowledge by studying due to the lack of available study and economical and social inequality in our society the opportunity of studying contributing for the creation of critical thinkers that can understand the world around them. The program also allows the elderly to enjoy the benefits of education enabling them to become aware of their rights creating autonomy making them feel like part of the social environment in our country. This article debates the historic context on which PEJA is in, bringing up the discussion about the contribution on elder students' literacy.en
dc.description.abstractApós muitas lutas, o Programa de Educação de Jovens e Adultos surgiu dando a oportunidade de ensino a cidadãos que foram prejudicados com a falta de estudos devido à desigualdade de nossa sociedade. Esse programa colaborou para formação de sujeitos críticos que pudessem entender o mundo ao seu redor. Permitiu que adultos da 3ª idade usufruíssem dos benefícios proporcionados pela educação, podendo, independentemente da idade ou classe social, se tornarem sujeitos de direitos criando autonomia e se sentindo parte do contexto social e político em nosso país. Esse artigo debate o contexto histórico do PEJA, trazendo a discussão como contribuição à alfabetização de alunos acima de 60 anos.pt
dc.format.extent1-6-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourcePROEX-
dc.subjectPEJAen
dc.subjectLiteracyen
dc.subjectAdultsen
dc.subjectPEJApt
dc.subjectAlfabetizaçãopt
dc.subjectAdultospt
dc.titleAs contribuições do PEJA na alfabetização de adultos acima de 60 anospt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências e Tecnologia (FCT), Departamento de Educação, Presidente Prudente, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências e Tecnologia (FCT), Departamento de Educação, Presidente Prudente, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2176-9761-2015-01-06-souza-barbosa.pdf-
dc.relation.ispartofCongresso de extensão universitária da UNESP-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.