Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142314
- Title:
- Currículo emergente e documentação pedagógica
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 2176-9761
- Place the child in the curriculum of the center is a way to respect it. This study aims to: Develop observation actions, reflection and registration to unveil the emerging curriculum produced in everyday childhood education, especially at the Children's Community Center (ICC) " Chalezinho da Alegria ", materializing it by preparing the pedagogical documentation. For the development of the project was based on a literature on the subject and a process of observation, recording and teaching materials. The project is in development, but we can already see that without a narrative filo is not possible to perform a pedagogical documentation quality.
- Colocar a criança no centro do currículo é um modo de respeitá-la. O presente trabalho tem como objetivo: Desenvolver ações de observação, reflexão e registro para desvelar o currículo emergente produzido no cotidiano da educação infantil, em especial no Centro de Convivência Infantil (CCI) “Chalezinho da Alegria”, materializando-o por meio da elaboração da documentação pedagógica. Para o desenvolvimento do projeto foi realizado um levantamento bibliográfico sobre a temática e uma processo de observação, registro e documentação pedagógica. O projeto está em desenvolvimento, mas já podemos constatar que sem um filo narrativo não é possível realizar uma documentação pedagógica de qualidade.
- 22-Sep-2015
- 8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
- 1-4
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Pedagogical documentation
- Observation
- Curriculum
- Documentação pedagógica
- Observação
- Currículo
- http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/709
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142314
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.