Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142314
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Fuzete, Aline Perinelli | - |
dc.contributor.author | Ariosi, Cinthia Magda Fernandes | - |
dc.date.accessioned | 2016-08-04T13:35:02Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T21:48:09Z | - |
dc.date.available | 2016-08-04T13:35:02Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T21:48:09Z | - |
dc.date.issued | 2015-09-22 | - |
dc.identifier | http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/709 | - |
dc.identifier.citation | 8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015. | - |
dc.identifier.issn | 2176-9761 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/142314 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142314 | - |
dc.description.abstract | Place the child in the curriculum of the center is a way to respect it. This study aims to: Develop observation actions, reflection and registration to unveil the emerging curriculum produced in everyday childhood education, especially at the Children's Community Center (ICC) " Chalezinho da Alegria ", materializing it by preparing the pedagogical documentation. For the development of the project was based on a literature on the subject and a process of observation, recording and teaching materials. The project is in development, but we can already see that without a narrative filo is not possible to perform a pedagogical documentation quality. | en |
dc.description.abstract | Colocar a criança no centro do currículo é um modo de respeitá-la. O presente trabalho tem como objetivo: Desenvolver ações de observação, reflexão e registro para desvelar o currículo emergente produzido no cotidiano da educação infantil, em especial no Centro de Convivência Infantil (CCI) “Chalezinho da Alegria”, materializando-o por meio da elaboração da documentação pedagógica. Para o desenvolvimento do projeto foi realizado um levantamento bibliográfico sobre a temática e uma processo de observação, registro e documentação pedagógica. O projeto está em desenvolvimento, mas já podemos constatar que sem um filo narrativo não é possível realizar uma documentação pedagógica de qualidade. | pt |
dc.format.extent | 1-4 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.source | PROEX | - |
dc.subject | Pedagogical documentation | en |
dc.subject | Observation | en |
dc.subject | Curriculum | en |
dc.subject | Documentação pedagógica | pt |
dc.subject | Observação | pt |
dc.subject | Currículo | pt |
dc.title | Currículo emergente e documentação pedagógica | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências e Tecnologia (FCT), Departamento de Educação, Presidente Prudente, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista (UNESP), Faculdade de Ciências e Tecnologia (FCT), Departamento de Educação, Presidente Prudente, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN2176-9761-2015-01-04-fuzete.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Congresso de extensão universitária da UNESP | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.