You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/142359
Title: 
Tecnologia assistiva e exergames: proposta de uma atividade motora adaptada para um aluno com paralisia cerebral
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
2176-9761
Sponsorship: 
  • Pró-Reitoria de Extensão Universitária (PROEX UNESP)
  • Pró-Reitoria de Graduação (PROGRAD UNESP)
Abstract: 
  • This study aimed to use learning resources and teaching strategies to promote the practice of exergames adapted for a student with cerebral palsy. Six interventions were performed with exergames with a 17 year old participant. Interventions point to the importance of identifying the correct location to place the wheelchair, as well as the importance of the teacher to demonstrate and assist students in the proposed task.
  • Esse estudo objetivou utilizar recursos pedagógicos e estratégias de ensino para promover a prática dos exergames adaptados para um aluno com paralisia cerebral. Foram realizadas seis intervenções com exergames com um participante de 17 anos. As intervenções apontam para a importância de identificar o local correto para posicionar o cadeirante, bem como, a importância do professor de demonstrar e auxiliar os alunos na tarefa proposta.
Issue Date: 
11-Sep-2015
Citation: 
8º Congresso de extensão universitária da UNESP, p. 1-4, 2015.
Time Duration: 
1-4
Publisher: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
Keywords: 
  • Exergames
  • Cerebral palsy
  • Adapted physical education
  • Assistive technology
  • Exergames
  • Paralisia cerebral
  • Educação física adaptada
  • Tecnologia assistiva
Source: 
http://200.145.6.205/index.php/congressoextensao/8congressoextensao/paper/view/604
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/142359
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.