You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/143313
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBarreiro, Iraíde Marques de Freitas-
dc.date.accessioned2016-08-24T12:44:08Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:50:28Z-
dc.date.available2016-08-24T12:44:08Z-
dc.date.available2016-10-25T21:50:28Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifierhttp://ojs.unesp.br/index.php/revista_proex/article/view/174-
dc.identifier.citationRevista Ciência em Extensão, v. 1, n. 2, p. 184-189, 2004.-
dc.identifier.issn1679-4605-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/143313-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/143313-
dc.description.abstractWe report the work developed in two public schools of Assis involving, on the one hand, students from the fifth to the twelfth grade and, on the other hand, work developed by 3rd year Psychology students during a teacher training practice held under the supervision of a professor of Psychology. At college level, the content was developed by means of reflexive action linked to educational practices which foster changes, acquisition of values and attitudes by elementary and high school students. The syllabus for that course was worked up taking into consideration the needs felt by those students in broach topics such as respect, justice, violence, solidarity, family friendship, adolescency, sexuality, dating, pregnancy, abortion, drugs, and STDs. Thematic Workshops were used as one of the strategies to develop the syllabus content and the courses at issue were taught by two college training students in each class, during a one-hour class a week. At the end of the course, the college students have managed to master the issues listed above, showing more confidence and propriety.en
dc.description.abstractRelata-se a experiência do trabalho desenvolvido em duas escolas estaduais na cidade de Assis, com alunos da 5a série ao colegial, como parte das atividades de estágio junto à disciplina de Prática de Ensino de Psicologia, ministrada aos alunos do 3o ano do curso de Psicologia. Na forma de curso, o conteúdo foi desenvolvido por meio de ações reflexivas vinculadas a práticas educativas favorecedoras de mudanças e da aquisição de novos valores e atitudes entre os alunos das escolas. O programa foi montado a partir das demandas apresentadas no início do ano pelos alunos, tais como: respeito, justiça, violência, solidariedade, família, amizade, adolescência, sexualidade, namoro, gravidez, aborto, violência, drogas e DSTs. Valendo-se de Oficinas Temáticas, como uma das estratégias para trabalhar os conteúdos, o curso foi ministrado por dois estagiários em cada classe, durante uma hora aula semanal, no decorrer do ano. Ao término do curso, os alunos têm se expressado com maior tranqüilidade e propriedade sobre os temas tratados.pt
dc.format.extent184-189-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourcePROEX-
dc.subjectAcquisition of valuesen
dc.subjectAttitudesen
dc.subjectIdentityen
dc.subjectAdolescencyen
dc.subjectHumanaspt
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectFormação de valorespt
dc.subjectAtitudespt
dc.subjectIdentidadept
dc.subjectAdolescênciapt
dc.titleFormação de valores e identidade na adolescência: uma experiênciapt
dc.title.alternativeAcquisition of values and identity by teenagers: an experienceen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Assis-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista, Departamento de Educação, Faculdade de Ciências e Letras de Assis-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1679-4605-2004-01-02-184-189.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Ciência em Extensão-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.