You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/144365
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKerbauy, Maria Teresa Miceli [UNESP]-
dc.contributor.authorPeres, Ana Paula Franzini-
dc.date.accessioned2016-10-17T16:29:31Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T21:52:50Z-
dc.date.available2016-10-17T16:29:31Z-
dc.date.available2016-10-25T21:52:50Z-
dc.date.issued2016-09-15-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/144365-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/144365-
dc.description.abstractA gestão democrática na educação teve início na década de 1980, mas ganhou força a partir de 1990, com a participação popular na administração pública do país, quando se incitou debates sobre a qualidade da escola pública. O objeto de estudo é os Conselhos Escolares no município de Araraquara, Estado de São Paulo, que são previstos por lei (Constituição Federal de 1988 e Lei no9.394/96). O objetivo é analisar os motivos pelos quais a gestão democrática não se realiza em função dos entraves que a comunidade escolar encontra para uma participação efetiva. Apesar dos ideários de gestão democrática que permearam as discussões de educadores e da comunidade, não houve democratização efetiva da gestão escolar, devido à ausência de cultura participativa, problemas na implementação de políticas públicas, burocracia e problemas estruturais da própria educação.pt
dc.description.abstractThe democratic management in education began in the 1980s, but gained momentum from 1990 with the popular participation in the public administration of the country, when prompted debates about the quality of public school. The object of study is the School Councils in the city of Araraquara, São Paulo, which are provided by law (Federal Constitution of 1988 and Law 9.394/96). The objective is to analyze the reasons why the democratic management is not carried out due to the obstacles that the school community is for effective participation. Despite the democratic management of ideals that permeated discussions of educators and the community, there was no effective democratization of school management, due to lack of participative culture, problems in the implementation of public policies, bureaucracy and structural problems of education itself.en
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.subjectConselho Escolarpt
dc.subjectGestão democráticapt
dc.subjectParticipação popularpt
dc.subjectEscolapt
dc.subjectComunidade escolarpt
dc.titleGestão democrática e conselhos de escola no município de Araraquara/SPpt
dc.title.alternativeDemocratic management and school boards the municipality of Araraquara/SPen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.aleph000874240-
dc.identifier.capes33004030079P2-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.