You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/20790
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMota e Silva, Eduardo Vinicius-
dc.contributor.authorDarido, Suraya Cristina-
dc.date.accessioned2013-09-30T18:48:51Z-
dc.date.accessioned2014-05-20T13:58:31Z-
dc.date.available2013-09-30T18:48:51Z-
dc.date.available2014-05-20T13:58:31Z-
dc.date.issued2011-01-01-
dc.identifierhttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2809-
dc.identifier.citationMotriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 17, n. 3, p. 525-532, 2011.-
dc.identifier.issn1980-6574-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/20790-
dc.description.abstractThis study has the purpose to investigate the characteristics and the role of the athletics-related sports disciplines in four Physical Education undergraduate courses. In order to reach the goal, it was conducted as a qualitative-type research. Data was collected through documental analysis on disciplines briefings and programs, and also from classes observations and interviews with professors and students from the institutions (two State-boarded and two private) responsible for the courses. Through these analyses it was perceived that those disciplines have surpassed some characteristics of the traditional undergraduate program, which is based on sports. Regarding the role of the disciplines, it was noted that professors consider them as responsible for providing students with basic conditions, so they could benefit from sports as instrumental subjects for their professional intervention.en
dc.description.abstractEste estudo propõe-se a investigar o papel e as características do ensino das disciplinas relacionadas à modalidade esportiva Atletismo em quatro cursos de graduação em Educação Física do estado de São Paulo. Para isto, utilizou-se de uma pesquisa do tipo qualitativa. Os dados foram coletados por meio de análise documental das ementas e programas; da observação de aulas e de entrevistas realizadas com professores e alunos das instituições (duas públicas e duas privadas) responsáveis por estes cursos. Por meio destas análises verificou-se que estas disciplinas têm superado algumas características relativas ao modelo curricular tradicional – esportivo. Quanto ao papel destas disciplinas, notou-se que os docentes a consideram como as responsáveis por dar condições básicas aos alunos, para que possam usufruir a modalidade esportiva como instrumental para as intervenções no mercado de trabalho.pt
dc.format.extent525-532-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências-
dc.sourceWeb of Science-
dc.subjectAthleticsen
dc.subjectProfessional Educationen
dc.subjectUndergraduate Programen
dc.titleO atletismo nos cursos de graduação em Educação Físicapt
dc.title.alternativeThe athletics in physical education undergraduate coursesen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionCCBS Univ Presbiteriana Mackenzie-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationCCBS Univ Presbiteriana Mackenzie, Barueri, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUNESP Univ Estadual Paulista, Inst Biociencias, Dept Educ Fis, Lab Estudos & Trabalhos Pedagog Educ Fis Escolar, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUnespUNESP Univ Estadual Paulista, Inst Biociencias, Dept Educ Fis, Lab Estudos & Trabalhos Pedagog Educ Fis Escolar, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.identifier.wosWOS:000297557700015-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileWOS000297557700015.pdf-
dc.relation.ispartofMotriz: Revista de Educação Física-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.