You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/20803
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFuzii, Fabio Tomio-
dc.contributor.authorde Souza Neto, Samuel-
dc.contributor.authorBenites, Larissa Cerignoni-
dc.date.accessioned2013-09-30T18:48:55Z-
dc.date.accessioned2014-05-20T13:58:33Z-
dc.date.available2013-09-30T18:48:55Z-
dc.date.available2014-05-20T13:58:33Z-
dc.date.issued2009-01-01-
dc.identifierhttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2065-
dc.identifier.citationMotriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 15, n. 1, p. 13-24, 2009.-
dc.identifier.issn1980-6574-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/20803-
dc.description.abstractHaving as reference the curricular proposals that composed the new directives for Formation of Professors for the Basic Education, Full Licence in Brazil, it was aimed to analyze in the pedagogic project of a Physical Education Licence course, the professional profile proposed, the conceptual orientation adopted (curriculum model) as well the evaluation proposed in the curriculum. These results obtained from the descriptive study have contemplated documental source and content analysis approach, utilizing as basis for discussion of the results the formation theory. Among the most significant data it was established that, the presented professor profile must consider an Academic, Technological, Practical and Socio-Reconstructionist orientation, detaching during the evaluation process a high skill level in Academic Orientation, as well remarking that the evaluation is presented as a great gap in the pedagogic project.en
dc.description.abstractTendo como referência as propostas curriculares que instituíram as novas diretrizes para a Formação de Professores de Educação Básica, licenciatura plena, no Brasil, objetivou-se analisar no projeto pedagógico de um curso de Licenciatura em Educação Física o perfil profissional proposto, a orientação conceptual adotada (modelo curricular), bem como a avaliação proposta no âmbito do currículo. Os resultados desse estudo descritivo contemplaram fonte documental e análise de conteúdo, utilizando como fundamento para a discussão dos resultados a teoria da formação. Entre os dados mais significativos constatou-se que o perfil profissional de professor apresentado segue uma orientação Acadêmica, Tecnológica, Prática e Sócio-Reconstrucionista, apontando no processo de avaliação o domínio da orientação Acadêmica, bem como assinalando que a avaliação aparece como a grande lacuna no projeto pedagógico.pt
dc.format.extent13-24-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências-
dc.sourceWeb of Science-
dc.subjectPhysical Educationen
dc.subjectCurriculumen
dc.subjectTeacheren
dc.subjectEvaluationen
dc.titleTeoria da Formação e Avaliação no currículo de Educação Físicapt
dc.title.alternativeFormation Theory and Evaluation in Physical Education Curriculumen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUNESP, IB, Programa Posgrad Ciencias Motricidade, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUNESP, IB, Dept Educ, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUnespUNESP, IB, Programa Posgrad Ciencias Motricidade, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUnespUNESP, IB, Dept Educ, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.identifier.wosWOS:000270332100002-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileWOS000270332100002.pdf-
dc.relation.ispartofMotriz: Revista de Educação Física-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.