You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/20808
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorda Silva, Claudio Silverio-
dc.contributor.authorde Souza Neto, Samuel-
dc.contributor.authorDrigo, Alexandre Janotta-
dc.date.accessioned2013-09-30T18:48:56Z-
dc.date.accessioned2014-05-20T13:58:34Z-
dc.date.available2013-09-30T18:48:56Z-
dc.date.available2014-05-20T13:58:34Z-
dc.date.issued2009-01-01-
dc.identifierhttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/motriz/article/view/2132-
dc.identifier.citationMotriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 15, n. 3, p. 481-492, 2009.-
dc.identifier.issn1980-6574-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/20808-
dc.description.abstractIn the 1980's, there was a suggestion of including the Adapted Physical Education discipline in the Physical Education Graduation Course. In this perspective, starting from the Adapted Physical Education teacher's routine, the aim of this research was to verify what these teachers know and how they manage to plan, elaborate and apply their knowledge with their students with educational special needs. It's an exploring study that had in its interview and silabus analisis technics the source of its data. Among its most important results, it showed teaching, experimental and pedagogical knowledge as part of Physical Education and Adapted Physical Education, in the arrangement, building and knowledge apliance.en
dc.description.abstractNa década de 80, houve a proposta de inclusão da disciplina Educação Física Adaptada na graduação em Educação Física. Dentro desse contexto, a partir do cotidiano profissional de professores de Educação Física Adaptada, este estudo teve por objetivo verificar o que sabem e como fazem esses docentes para planejar, elaborar e aplicar seus conhecimentos junto a alunos com necessidades educacionais especiais. Trata-se de um estudo exploratório que teve nas técnicas de entrevista e análise de conteúdo a busca dos dados. Entre os resultados mais significativos apontou os saberes disciplinares, experienciais e pedagógicos como constitutivos da Educação Física e da Educação Física Adaptada, no planejamento, elaboração e aplicação de conhecimentos.pt
dc.format.extent481-492-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências-
dc.sourceWeb of Science-
dc.subjectAdapted Physical Educationen
dc.subjectTeaching knowledgeen
dc.titleAdapted Physical Education teachers and teaching knowledgeen
dc.titleOs professores de Educação Física Adaptada e os saberes docentespt
dc.title.alternativeAdapted Physical Education teachers and teaching knowledgeen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade de São Paulo (USP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationFac Anhanguera Bauru, Curso Educ Fis, Bauru, SP, Brazil-
dc.description.affiliationIB UNESP Rio Claro, Dept Educ, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUnespIB UNESP Rio Claro, Dept Educ, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.identifier.wosWOS:000270451700002-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileWOS000270451700002.pdf-
dc.relation.ispartofMotriz: Revista de Educação Física-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.