Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/20823
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Rodrigues, Heitor de Andrade | - |
dc.contributor.author | Darido, Suraya Cristina | - |
dc.date.accessioned | 2013-09-30T18:49:00Z | - |
dc.date.accessioned | 2014-05-20T13:58:36Z | - |
dc.date.available | 2013-09-30T18:49:00Z | - |
dc.date.available | 2014-05-20T13:58:36Z | - |
dc.date.issued | 2011-01-01 | - |
dc.identifier | http://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2011v17n1p48 | - |
dc.identifier.citation | Motriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 17, n. 1, p. 48-62, 2011. | - |
dc.identifier.issn | 1980-6574 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/20823 | - |
dc.description.abstract | Nowadays, textbook has been recognized, to a significant portion of education experts, as a relevant material to education process. In the field of Physical Education the textbook's production and study became practically neglectful. The objective of this study was to evaluate the applicability of a basketball textbook, built specifically for this study, with five teachers of Physical Education. The methodology used was qualitative, the interview was a data collection instrument. The results pointed that teachers established a critical relationship against the textbook of basketball and they pointed advantages and disadvantages for its use in school context. | en |
dc.description.abstract | Atualmente, o livro didático vem sendo reconhecido, por parcela significativa dos estudiosos da educação, como um material relevante ao processo de escolarização. No campo da Educação Física a produção e estudo do livro didático permanecem praticamente negligenciados. Assim, o objetivo do presente estudo foi avaliar a aplicabilidade de um livro didático da modalidade basquetebol, construído especificamente para esse estudo, junto a cinco professores de Educação Física. A metodologia utilizada foi de natureza qualitativa, tendo a entrevista semi-estruturada como instrumento de coleta de dados. Os resultados apontaram que os professores estabeleceram uma relação crítica frente ao livro didático de basquetebol e indicaram vantagens e desvantagens de sua utilização no contexto escolar. | pt |
dc.format.extent | 48-62 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências | - |
dc.source | Web of Science | - |
dc.subject | Textbook | en |
dc.subject | School Physical Education | en |
dc.subject | Process teaching/learning | en |
dc.title | O livro didático na Educação Física escolar: a visão dos professores | pt |
dc.title.alternative | The textbook in school Physical Education: a vision of teachers | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Fac Integradas Claretianas | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Fac Integradas Claretianas, Rio Claro, SP, Brazil | - |
dc.description.affiliation | UNESP Univ Estadual Paulista, Inst Biociencias, Dept Educacao Fis, Rio Claro, SP, Brazil | - |
dc.description.affiliationUnesp | UNESP Univ Estadual Paulista, Inst Biociencias, Dept Educacao Fis, Rio Claro, SP, Brazil | - |
dc.identifier.doi | 10.5016/1980-6574.2011v17n1p48 | - |
dc.identifier.wos | WOS:000288746900007 | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | WOS000288746900007.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Motriz: Revista de Educação Física | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.