You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/20823
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRodrigues, Heitor de Andrade-
dc.contributor.authorDarido, Suraya Cristina-
dc.date.accessioned2013-09-30T18:49:00Z-
dc.date.accessioned2014-05-20T13:58:36Z-
dc.date.available2013-09-30T18:49:00Z-
dc.date.available2014-05-20T13:58:36Z-
dc.date.issued2011-01-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2011v17n1p48-
dc.identifier.citationMotriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 17, n. 1, p. 48-62, 2011.-
dc.identifier.issn1980-6574-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/20823-
dc.description.abstractNowadays, textbook has been recognized, to a significant portion of education experts, as a relevant material to education process. In the field of Physical Education the textbook's production and study became practically neglectful. The objective of this study was to evaluate the applicability of a basketball textbook, built specifically for this study, with five teachers of Physical Education. The methodology used was qualitative, the interview was a data collection instrument. The results pointed that teachers established a critical relationship against the textbook of basketball and they pointed advantages and disadvantages for its use in school context.en
dc.description.abstractAtualmente, o livro didático vem sendo reconhecido, por parcela significativa dos estudiosos da educação, como um material relevante ao processo de escolarização. No campo da Educação Física a produção e estudo do livro didático permanecem praticamente negligenciados. Assim, o objetivo do presente estudo foi avaliar a aplicabilidade de um livro didático da modalidade basquetebol, construído especificamente para esse estudo, junto a cinco professores de Educação Física. A metodologia utilizada foi de natureza qualitativa, tendo a entrevista semi-estruturada como instrumento de coleta de dados. Os resultados apontaram que os professores estabeleceram uma relação crítica frente ao livro didático de basquetebol e indicaram vantagens e desvantagens de sua utilização no contexto escolar.pt
dc.format.extent48-62-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências-
dc.sourceWeb of Science-
dc.subjectTextbooken
dc.subjectSchool Physical Educationen
dc.subjectProcess teaching/learningen
dc.titleO livro didático na Educação Física escolar: a visão dos professorespt
dc.title.alternativeThe textbook in school Physical Education: a vision of teachersen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionFac Integradas Claretianas-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationFac Integradas Claretianas, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUNESP Univ Estadual Paulista, Inst Biociencias, Dept Educacao Fis, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUnespUNESP Univ Estadual Paulista, Inst Biociencias, Dept Educacao Fis, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.identifier.doi10.5016/1980-6574.2011v17n1p48-
dc.identifier.wosWOS:000288746900007-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileWOS000288746900007.pdf-
dc.relation.ispartofMotriz: Revista de Educação Física-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.