You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/20835
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDarido, Suraya Cristina-
dc.contributor.authorImpolcetto, Fernanda Moreto-
dc.contributor.authorRuggiero Barroso, Andre Luis-
dc.contributor.authorRodrigues, Heitor de Andrade-
dc.date.accessioned2013-09-30T18:49:03Z-
dc.date.accessioned2014-05-20T13:58:38Z-
dc.date.available2013-09-30T18:49:03Z-
dc.date.available2014-05-20T13:58:38Z-
dc.date.issued2010-01-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.5016/1980-6574.2010v16n2p450-
dc.identifier.citationMotriz-revista de Educação Física. Rio Claro: Univ Estadual Paulista-unesp, Inst Biociencias, v. 16, n. 2, p. 450-457, 2010.-
dc.identifier.issn1980-6574-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/20835-
dc.description.abstractOn Physical Education, little has been discussed about the function of textbook and its development into the school. So, the purpose of this study was to establish the biggest criticisms made about didactic books and reflect about the production of this materials for this discipline. It is discussed that the textbook, like one of the possible materials, can help the teachers at school practice, as it will be working as a reference to be transformed by teachers, according to the reality they are insert, and considering the students needs, in a new perspective of Physical education.en
dc.description.abstractNa Educação Física, pouco tem sido discutido a respeito do papel do livro didático e os seus desdobramentos no interior da escola. Assim, o objetivo desse estudo foi traçar as principais críticas tecidas aos livros didáticos e refletir sobre as possibilidades da produção desses materiais para a disciplina. Discute-se que o livro didático, como um dos materiais curriculares possíveis, pode auxiliar os professores na prática pedagógica, pois servirá como referencial a ser transformado pelo docente de acordo com a realidade na qual atua e as necessidades dos alunos, dentro de uma proposta renovadora de Educação Física.pt
dc.format.extent450-457-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências-
dc.sourceWeb of Science-
dc.subjectTextbooken
dc.subjectPhysical Education in schoolen
dc.subjectSchool practiceen
dc.titleLivro didático na Educação Física escolar: considerações iniciaispt
dc.title.alternativeTextbook on Physical Education school: initial considerationsen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionFac Claretianas Rio Claro-
dc.contributor.institutionMetrocamp-
dc.contributor.institutionFAJ-
dc.description.affiliationUNESP Univ Estadual Paulista, Inst Biociencias, Dept Educ Fis, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.description.affiliationFac Claretianas Rio Claro, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.description.affiliationMetrocamp, Campinas, SP, Brazil-
dc.description.affiliationFAJ, Jaguariuna, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUnespUNESP Univ Estadual Paulista, Inst Biociencias, Dept Educ Fis, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.identifier.wosWOS:000284782500019-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileWOS000284782500019.pdf-
dc.relation.ispartofMotriz: Revista de Educação Física-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.