You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/27295
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBueno, Maria Sylvia Simões-
dc.date.accessioned2014-05-20T15:09:36Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T17:44:04Z-
dc.date.available2014-05-20T15:09:36Z-
dc.date.available2016-10-25T17:44:04Z-
dc.date.issued2000-03-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S0100-15742000000100001-
dc.identifier.citationCadernos de Pesquisa. Fundação Carlos Chagas, n. 109, p. 7-23, 2000.-
dc.identifier.issn0100-1574-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/27295-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/27295-
dc.description.abstractO estudo analisa criticamente os fundamentos das atuais diretrizes nacionais para o ensino médio brasileiro, dando especial enfoque à sua coerência com tendências mundiais e seus nexos com recomendações de agências internacionais para reformas educativas nos países emergentes. Discute, outrossim, as vicissitudes e peculiaridades do processo de formulação das referidas diretrizes e sugere o aprofundamento da discussão, indicando aspectos polêmicos que merecem maior reflexão.pt
dc.description.abstractThis paper deals with framework underlying the current national directions for Brasilian secondary school, with special emphasis to its harmony with global trends and its bonds to international agencies advices concerning educational reforms in the emergent contries. on the other hand, it discusses vicissitudes and peculiarities of its formulating process; it also points out controversial aspects that should deserve more careful study, therefore it puts forward a farreaching discussion on the subject.en
dc.format.extent7-23-
dc.language.isopor-
dc.publisherFundação Carlos Chagas-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectENSINO MÉDIOpt
dc.subjectPOLÍTICAS EDUCACIONAISpt
dc.subjectDIRETRIZES CURRICULARES NACIONAISpt
dc.titleOrientações nacionais para a reforma do ensino médio: dogma e liturgiapt
dc.title.alternativeThe national directions proposal for secondary school: dogma and liturgyen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnesp Faculdade de Filosofia e Ciências de Marília-
dc.description.affiliationUnespUnesp Faculdade de Filosofia e Ciências de Marília-
dc.identifier.doi10.1590/S0100-15742000000100001-
dc.identifier.scieloS0100-15742000000100001-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS0100-15742000000100001.pdf-
dc.relation.ispartofCadernos de Pesquisa-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.