You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28244
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDuarte, Newton-
dc.date.accessioned2014-05-20T15:12:02Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T17:46:14Z-
dc.date.available2014-05-20T15:12:02Z-
dc.date.available2016-10-25T17:46:14Z-
dc.date.issued1998-04-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S0101-32621998000100008-
dc.identifier.citationCadernos CEDES. Centro de Estudos Educação e Sociedade, v. 19, n. 44, p. 85-106, 1998.-
dc.identifier.issn0101-3262-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/28244-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28244-
dc.description.abstractO artigo postula a necessidade de uma concepção afirmativa sobre o ato de ensinar e analisa criticamente algumas concepções consideradas negativas em relação ao ensino como transmissão de conhecimento. Nesse sentido, defende que a Escola Nova e o Construtivismo estabelecem uma dicotomia entre a transmissão de conhecimentos pelo professor e a conquista da autonomia intelectual pelo aluno, secundarizando, assim, o ensino e descaracterizando o papel do professor. O artigo analisa, ainda, alguns postulados defendidos por Vigotski e seguidores, que iriam numa direção oposta à das idéias defendidas pela Escola Nova e pelo Construtivismo.pt
dc.description.abstractThe article postulates the necessity of an affirmative conception on teaching and critically analyses some conceptions considered negative according to teaching as transmission of knowledge. In this way, the article supports that the New School and Constructivism establish a dichotomy between the transmission of knowledge by the teacher and the effort for intellectual autonomy by the learner, leaving teaching in a secondary place and depriving the teachers role of its characteristics. The article still analyses some postulates defended by Vigotski and his followers, which read to an opposite direction, far from those ideas defended by the New School and Constructivism.en
dc.format.extent85-106-
dc.language.isopor-
dc.publisherCentro de Estudos Educação e Sociedade (CEDES)-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectEnsinopt
dc.subjectconstrutivismopt
dc.subjectVigotskipt
dc.titleConcepções afirmativas e negativas sobre o ato de ensinarpt
dc.title.alternativeAffirmative and negative conceptions on teachingen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnesp-
dc.description.affiliationUnespUnesp-
dc.identifier.doi10.1590/S0101-32621998000100008-
dc.identifier.scieloS0101-32621998000100008-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofCadernos CEDES-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.