You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28435
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCiampi, Helenice-
dc.contributor.authorGodoy, Alexandre Pianelli-
dc.contributor.authorAlmeida Neto, Antonio Simplício de-
dc.contributor.authorSilva, Ilíada Pires da-
dc.date.accessioned2014-05-20T15:12:36Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T17:46:39Z-
dc.date.available2014-05-20T15:12:36Z-
dc.date.available2016-10-25T17:46:39Z-
dc.date.issued2009-12-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S0102-01882009000200006-
dc.identifier.citationRevista Brasileira de História. Associação Nacional de História - ANPUH, v. 29, n. 58, p. 361-382, 2009.-
dc.identifier.issn0102-0188-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/28435-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28435-
dc.description.abstractO texto é fruto das discussões do Grupo de Trabalho (GT) da Anpuh - Secção São Paulo, no ano de 2008.¹ Objetiva discutir os impasses criados para a profissionalização do docente de história e para o aprendizado de crianças, jovens e adultos a partir da Proposta Curricular de História do Estado de São Paulo, que faz parte do projeto São Paulo faz escola, implantada no início do ano letivo de 2008.pt
dc.description.abstractThe text is due to the discussion of An puh's Work Group - São Paulo Section, during the year of 2008. The aim is to discuss the hindrancer regarding the professionalization of the History Pro- fessor and the learning of children, young people and adults having as a point of departure the curricular propo-sition for History in São Paulo State, which is part of the project São Paulo faz escola, dating from the beginning of 2008.en
dc.format.extent361-382-
dc.language.isopor-
dc.publisherAssociação Nacional de História - ANPUH-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectensino de históriapt
dc.subjectProposta Curricular de Históriapt
dc.subjectcultura escolarpt
dc.subjectteaching of historyen
dc.subjectcurricular proposition of historyen
dc.subjectschool cultureen
dc.titleO currículo bandeirante: a Proposta Curricular de História no estado de São Paulo, 2008pt
dc.title.alternativeThe bandeirante curriculum: the curricular proposition for History in São Paulo State, 2008en
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionPontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de São Paulo (UNIFESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de São Carlos (UFSCar)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationPUC/SP Faculdade de Educação Ensino da Anpuh/SP-
dc.description.affiliationUnifesp Anpuh-
dc.description.affiliationUFSCar Anpuh-
dc.description.affiliationUnesp Anpuh-
dc.description.affiliationUnespUnesp Anpuh-
dc.identifier.doi10.1590/S0102-01882009000200006-
dc.identifier.scieloS0102-01882009000200006-
dc.identifier.wosWOS:000275324900006-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS0102-01882009000200006.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de História-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.