Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28435
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ciampi, Helenice | - |
dc.contributor.author | Godoy, Alexandre Pianelli | - |
dc.contributor.author | Almeida Neto, Antonio Simplício de | - |
dc.contributor.author | Silva, Ilíada Pires da | - |
dc.date.accessioned | 2014-05-20T15:12:36Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T17:46:39Z | - |
dc.date.available | 2014-05-20T15:12:36Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T17:46:39Z | - |
dc.date.issued | 2009-12-01 | - |
dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1590/S0102-01882009000200006 | - |
dc.identifier.citation | Revista Brasileira de História. Associação Nacional de História - ANPUH, v. 29, n. 58, p. 361-382, 2009. | - |
dc.identifier.issn | 0102-0188 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/28435 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28435 | - |
dc.description.abstract | O texto é fruto das discussões do Grupo de Trabalho (GT) da Anpuh - Secção São Paulo, no ano de 2008.¹ Objetiva discutir os impasses criados para a profissionalização do docente de história e para o aprendizado de crianças, jovens e adultos a partir da Proposta Curricular de História do Estado de São Paulo, que faz parte do projeto São Paulo faz escola, implantada no início do ano letivo de 2008. | pt |
dc.description.abstract | The text is due to the discussion of An puh's Work Group - São Paulo Section, during the year of 2008. The aim is to discuss the hindrancer regarding the professionalization of the History Pro- fessor and the learning of children, young people and adults having as a point of departure the curricular propo-sition for History in São Paulo State, which is part of the project São Paulo faz escola, dating from the beginning of 2008. | en |
dc.format.extent | 361-382 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Associação Nacional de História - ANPUH | - |
dc.source | SciELO | - |
dc.subject | ensino de história | pt |
dc.subject | Proposta Curricular de História | pt |
dc.subject | cultura escolar | pt |
dc.subject | teaching of history | en |
dc.subject | curricular proposition of history | en |
dc.subject | school culture | en |
dc.title | O currículo bandeirante: a Proposta Curricular de História no estado de São Paulo, 2008 | pt |
dc.title.alternative | The bandeirante curriculum: the curricular proposition for History in São Paulo State, 2008 | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Pontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP) | - |
dc.contributor.institution | Universidade Federal de São Paulo (UNIFESP) | - |
dc.contributor.institution | Universidade Federal de São Carlos (UFSCar) | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | PUC/SP Faculdade de Educação Ensino da Anpuh/SP | - |
dc.description.affiliation | Unifesp Anpuh | - |
dc.description.affiliation | UFSCar Anpuh | - |
dc.description.affiliation | Unesp Anpuh | - |
dc.description.affiliationUnesp | Unesp Anpuh | - |
dc.identifier.doi | 10.1590/S0102-01882009000200006 | - |
dc.identifier.scielo | S0102-01882009000200006 | - |
dc.identifier.wos | WOS:000275324900006 | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | S0102-01882009000200006.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Revista Brasileira de História | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.