Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28703
- Title:
- A psicologia na educação: dos paradigmas científicos às finalidades educacionais
- Cunha, Marcus Vinicius da
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 0102-2555
- Este artigo analisa algumas teorias psicológicas e suas contribuições para a educação. Discute estas teorias sob a concepção de paradigma, originária de Thomas Kuhn, e propõe que o único critério para aceitá-las ou recusá-las no campo educacional é o estabelecimento de finalidades educacionais.
- This article analyses some psychologycal theories and their contributions to education. It discusses them under Thomas Kuhn s conception of paradigm and purpose that educational aims are the only criterion to accept or refuse them.
- 1-Jul-1998
- Revista da Faculdade de Educação. Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, v. 24, n. 2, p. 51-80, 1998.
- 51-80
- Universidade de São Paulo (USP), Faculdade de Educação
- teorias psicológicas
- paradigmas científicos
- psicologia educacional
- finalidades educacionais
- psychologycal theories
- scientific paradigms
- educational psychology
- educational aims
- http://dx.doi.org/10.1590/S0102-25551998000200004
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/28703
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.