You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/28703
Title: 
A psicologia na educação: dos paradigmas científicos às finalidades educacionais
Author(s): 
Cunha, Marcus Vinicius da
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0102-2555
Abstract: 
  • Este artigo analisa algumas teorias psicológicas e suas contribuições para a educação. Discute estas teorias sob a concepção de paradigma, originária de Thomas Kuhn, e propõe que o único critério para aceitá-las ou recusá-las no campo educacional é o estabelecimento de finalidades educacionais.
  • This article analyses some psychologycal theories and their contributions to education. It discusses them under Thomas Kuhn s conception of paradigm and purpose that educational aims are the only criterion to accept or refuse them.
Issue Date: 
1-Jul-1998
Citation: 
Revista da Faculdade de Educação. Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo, v. 24, n. 2, p. 51-80, 1998.
Time Duration: 
51-80
Publisher: 
Universidade de São Paulo (USP), Faculdade de Educação
Keywords: 
  • teorias psicológicas
  • paradigmas científicos
  • psicologia educacional
  • finalidades educacionais
  • psychologycal theories
  • scientific paradigms
  • educational psychology
  • educational aims
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S0102-25551998000200004
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/28703
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.