You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/29841
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMacedo, Arthur Roquete de-
dc.contributor.authorTrevisan, Ligia Maria Vettorato-
dc.contributor.authorTrevisan, Péricles-
dc.contributor.authorMacedo, Caio Sperandeo de-
dc.date.accessioned2014-05-20T15:15:58Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T17:49:47Z-
dc.date.available2014-05-20T15:15:58Z-
dc.date.available2016-10-25T17:49:47Z-
dc.date.issued2005-01-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S0104-40362005000200002-
dc.identifier.citationEnsaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação. Fundação CESGRANRIO, v. 13, n. 47, p. 127-148, 2005.-
dc.identifier.issn0104-4036-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/29841-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/29841-
dc.description.abstractTomando como referência a evolução e as características do sistema brasileiro de educação superior discute-se neste artigo os fundamentos de uma efetiva reforma da educação superior. Procura-se mostrar que a adequação desse sistema para o enfrentamento dos desafios da sociedade do conhecimento, em um país como o Brasil, deve necessariamente resolver três questões: a modernização do sistema, o efetivo aprimoramento da qualidade da educação brasileira em todos os níveis, graus e modalidades e a democratização do ensino promovendo a inclusão social.pt
dc.description.abstractTomando como referencia la evolución y las características del sistema brasileño de educación superior, en este artículo se discuten los fundamentos de una efectiva reforma de la educación superior. Se intenta mostrar que la adecuación de este sistema para el enfrentamiento de los desafíos de la sociedad del conocimiento, en un país como Brasil, se deben necesariamente resolver tres cuestiones la modernización del sistema, la efectiva mejora de la calidad de la educación brasileña a todos los niveles, grados y modalidades, y, la democratización de la enseñanza promoviendo la inclusión social.es
dc.description.abstractThis paper aims to present the essential basis for an effective higher education reform. The strategies chosen by the authors to develop and to construct their proposals are based on studies of evolution and special features of the Brazilian Higher Education System. By analyzing this special and highly complex system the authors could conclude that in order to fit the challenges which emerge from the knowledge society the higher education system reform adjusted to a country like Brazil has to be reorganized in order to present solutions to three main questions: the system modernization, the improvement of the quality of the whole brazilian education system and the promotion of social inclusion through the access democratization.en
dc.format.extent127-148-
dc.language.isopor-
dc.publisherFundação CESGRANRIO-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectEducação superior brasileirapt
dc.subjectReforma universitáriapt
dc.subjectReforma do ensino superiorpt
dc.subjectEducação superiorpt
dc.subjectEducación Superior Brasileñaes
dc.subjectReforma Universitariaes
dc.subjectReforma de la Enseñanza Superiores
dc.subjectEducación Superiores
dc.subjectBrazilian higher educationen
dc.subjectUniversity reformen
dc.subjectHigher education reform.en
dc.subjectBrazilian system of higher educationen
dc.titleEducação superior no século XXI e a reforma universitária brasileirapt
dc.title.alternativeEducación superior en el siglo XXI y la reforma universitaria brasileñaes
dc.title.alternativeHigher education: the XXI century and the Brazilian university reformen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionConselho Nacional de Educação e da Academia Brasileira de Educação-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionQualitas Consultoria-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de São Carlos (UFSCar)-
dc.contributor.institutionPontifícia Universidade Católica de São Paulo (PUC-SP)-
dc.description.affiliationConselho Nacional de Educação e da Academia Brasileira de Educação-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista-
dc.description.affiliationQualitas Consultoria-
dc.description.affiliationUniversidade Federal de São Carlos (UFSCar)-
dc.description.affiliationPUC-SP-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista-
dc.identifier.doi10.1590/S0104-40362005000200002-
dc.identifier.scieloS0104-40362005000200002-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS0104-40362005000200002.pdf-
dc.relation.ispartofEnsaio: Avaliação e Políticas Públicas em Educação-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.