Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/30073
- Title:
- John Dewey e o pensamento educacional brasileiro: a centralidade da noção de movimento
- John Dewey and the brazilian educational thinking: the main position of the concept of change
- Cunha, Marcus Vinicius da
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1413-2478
- O trabalho analisa artigos publicados em periódicos educacionais brasileiros entre 1930 e 1960, cujos temas são educação, democracia, filosofia, ciência e verdade, entre outros, desenvolvidos segundo concepções de Dewey. em todos, ocupam posição central as noções de mudança e transformação, em oposição a estabilidade, fixidez e permanência. O objetivo é mostrar a relevância da noção de mundo em movimento, tanto para os brasileiros quanto para Dewey.
- This paper analyses some articles published by educational journals in Brazil between 1930 and 1960, whose subjects are education, democracy, philosophy, science, truth and others, developed according to Dewey's ideas. In all of them, the main concept is the transformation of things, in opposition to steady. The central intent is to show the change of world like a key concept to the brazilian authors, as such as to Dewey.
- 1-Aug-2001
- Revista Brasileira de Educação. Editora Autores Associados, n. 17, p. 86-99, 2001.
- 86-99
- Editora Autores Associados
- http://dx.doi.org/10.1590/S1413-24782001000200007
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/30073
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.