Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/6408
- Title:
- A parentetização: estratégia de construção textual-interativa do chat educacional
- Bracketing as textual-interactive construction strategy of the educational chat
- Barbosa-Paiva, Crisciene Lara
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- 1984-6398
- Este artigo descreve, sob a Perspectiva Textual-Interativa, tal como definida por Jubran (2006a), a parentetização (JUBRAN, 1996, 2006b) em uma conversação síncrona mediada por computador, voltada para a esfera educacional, escrita em espanhol por participantes brasileiros - o chat educacional. Observamos que a parentetização constitui-se como uma das regularidades dos processos de elaboração textual. Trata-se, portanto, de uma estratégia de construção textual do chat educacional bastante produtiva.
- This paper describes bracketing (JUBRAN, 1996, 2006b), based on the text-interactive perspective (JUBRAN, 2006a, 2007), in data from a written Spanish conversation mediated by computer in a learning virtual environment - the educational chat - for Brazilians. We observe that bracketing is one of the regularities in the text construction in the chat analyzed. We verifity that bracketing is, therefore, a strategy of text construction, and a very productive one.
- 1-Jan-2011
- Revista Brasileira de Linguística Aplicada. Faculdade de Letras - Universidade Federal de Minas Gerais, v. 11, n. 3, p. 773-798, 2011.
- 773-798
- Universidade Federal de Minas Gerais, Faculdade de Letras
- Perspectiva textual-interativa
- estratégia de construção textual
- parentetização
- chat
- conversação escrita em espanhol e mediada por computador
- Text-interactive perspective
- strategy of text construction
- bracketing
- chat
- written Spanish conversation mediated by computer
- http://dx.doi.org/10.1590/S1984-63982011000300009
- http://hdl.handle.net/11449/6408
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/6408
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.